Avatar billede chrkrog Novice
16. august 2008 - 04:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge paa - Windows Logon Process

Hej paa forummet.
Sidder i USA (derfor aa, oe, ae), og min baerbare computer giver mig pludselig fejl.

Naar jeg starter windows, kommer jeg til login skaermen. Der gaar ca. 5 sekunder, saa faar jeg en blaa skaerm og saa genstarter computeren.

Den blaa skaerm er som foelger:

STOP c000021a {fatal systemfejl}
Systemprocessen Windows Logon Process afsluttede uventet med status 0xc0000005 (0x00000000  0x00000000).
Systemet er blevet lukket

Starter jeg windows i fejlsikret tilstand, sker det samme.
Jeg er lidt paa bar bund - specielt fordi jeg ikke har min Windows XP cd med mig. Jeg har fundet forskellige sider med loesning paa problemet, men det virker temmelig avanceret.

Det eneste jeg for nyligt har installeret er GTA Vice City. Har haft det i flere dage nu, ingen problemer der. Jeg foeler mig generelt godt beskyttet, med Spywareblaster, Spywareguard, Super antispyware osv. Flere af programmerne har jeg brugt i aarevis, og er naesten aldrig inficeret.

Naah men, haaber nogle kan give mig lidt raad med paa vejen, for jeg foeler mig temmeligt "lost".

God weekend.
Mvh. Christian
Avatar billede chrkrog Novice
16. august 2008 - 04:37 #1
Forresten koerer jeg Windows XP SP3 paa en Zepto 3215W laptop
Avatar billede hcma Novice
16. august 2008 - 08:36 #2
det kan desværre være flere ting.
prøv at tage et kig her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;156669

(altså start med en systemgendannelse til sidst kendte "OK-konfiguration")
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2008 - 16:46 #3
jeg har ikke den umidelbare løsning men du kan få en historie som er sand.

den der fejlkode eller noget lignende fik jeg i forrige uge på min med vista ultimate 32 bit. lige meget hvad jeg gjorde kunne jeg ikke få kontakt med harddisken og derfor troede jeg at den var gået sig en tur.'

ny harddisk i maskinen og instalering og så videre. efter en pludselig indskydelse satte jeg den til som ekstra harddisk og nu kunne jeg godt få lov til at fjerne partitionerne og oprette nye. ???? hvabehar.

jeg har stadig ikke luret den men tror at en harddisk kan låse sig så selv paragon og andre harddisk recovery programmer ikke kan åbne den så derfor hent g-parted 0.3.6.7 som lige har reddet en kammerarts harddisk fra skraldespanden.

der findes også den ultimate boot disk

http://www.ultimatebootcd.com/

men det er en cd du skal lave som bootbar cd og det kan du måske ikke der hvor du er?????
så er du i hvert fald inde og kan lave ændringer i xp

held og lykke over there
m.v.h
Avatar billede chrkrog Novice
16. august 2008 - 21:00 #4
hcma: jeg har proevet med den sidst kendte gode konfiguration men har stadig samme problem. Har proevet alle boot-mulighederne men har problemet lige meget hvad jeg goer.

Treatmenice: Jeg vil proeve den ultimate boot cd. Tak for tippet, ser lovende ud!
Avatar billede chrkrog Novice
17. august 2008 - 02:01 #5
UBCD virker som et rigtig godt 'tool' men ikke lige det jeg har brug for her tror jeg - det der er galt er at csrss.exe eller winlogon.exe er beskadigede (fundet paa microsoft hjememeside), og det kan ubcd vidst ikke fikse?

Jeg har dog faaet fat paa en windows xp cd. Kan komme ind i Repair-konsollen men er ikke sikker paa hvad jeg goer derfra. For jeg faar bare en kommando prompt efter jeg har skrevet admin password, og ved ikke hvad jeg skal goere herefter. Der skulle tilsyneladende vaere en maade at skanne ens windows dll filer og sammenligne med dem paa windows cd'en, saa cd'en kan erstattet beskadigede filer. Men jeg er ikke saa skarp i kommando prompt saa ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang.

Nogen forslag?
Avatar billede chrkrog Novice
17. august 2008 - 03:06 #6
OK - har faaet en ide.
Jeg har braendt csrss.exe og winlogon.exe fra en anden computer ned paa en CD. Min ide er saa at kopiere foerst en af disse til /system32 mappen, genstarte og se om det virker.
Hvis ikke, saa kopiere winlogon.exe, genstarte og forhaabentligt vil det virke.

Jeg har derfor brug for en form for kommando prompt. Naar jeg er i kommando prompt fra windows cden (som jeg skrev om tidligere) kan jeg dog ikke tage CDen ud af drevet og derfor ikke kopiere filerne.

De DOS-programmer der ligger paa UBCD (ultimate boot cd) tillader at jeg tager CDen ud, men jeg kan ikke faa adgang til min harddisk herfra.

Saa jeg er lidt (meget) paa bar bund her.
Jeg vil helst undgaa at formatere min computer, da jeg har en del ting derpaa som jeg har brug for, men hvis CDer ligger i Danmark.

DERFOR:
1. Den ide jeg har faaet - er den holdbar, kan det lade sig goere?
2. Nogle andre forslag?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2008 - 04:41 #7
Her kan du se hvordan du laver en repair af Windows: http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede chrkrog Novice
17. august 2008 - 18:36 #8
Hej vejmand.
Dit link ser umiddelbart ud til at vaere loesningen, men naar jeg kommer til installations skaermen, har jeg ikke nogen Reparations mulighed. Muligvis fordi jeg bruger en xp pro cd og min computer har installeret xp home. men det er den eneste xp cd jeg kan faa fat paa.

Jeg har proevet manuelt at gaa ind i recovery konsollen og slette visse filer (c:\windows\system32\config\sam, default, security, software og system), og erstatte disse filer med dem fra c:\windows\repair mappen. Derefter kan jeg faktisk starte windows! Men alt er "reset"; jeg har ikke drivere installeret, ikke den samme bruger og skrivebord, og windows skal aktiveres igen. Jeg kan dog faa adgang til mine filer, hvilket jo er positivt. Dog virker den automatiserede systemgendannelse i Windows ikke, da computeren "tror" at der ikke er nogle andre restore-punkter fordi den er blevet 'reset'.

I windows er jeg saa manuelt gaaet ind i c:\system volume information og fundet et gammelt restore point (maj 2008). Herefter genstartede jeg i Recovery konsollen fra win installations cd'en, og erstattede sam, default, security, software og system med dem fra restore point mappen (maj 2008).

Naar jeg saa starter windows igen, er jeg dog tilbage til punkt 1: blue screen of death :(

Har ogsaa erstattet csrss.exe og winlogon.exe med tilsvarende filer fra en anden computer, da min blue screen tilsyneladende har noget med disse at goere. Men det gjorde ingen forskel.

Nogen der har nogle forslag?
Avatar billede hcma Novice
17. august 2008 - 19:10 #9
for at lave en repair skal du benytte en cd med samme udgave som på din pc
Avatar billede chrkrog Novice
18. august 2008 - 00:54 #10
Jeg har løst mit problem. det var muligt at slette selve windows installationen og installere windows xp pro i stedet. Så har stadig mine gamle filer. Alt i orden nu. Tak for opmærksomheden om mit problem.