Avatar billede andreas88 Nybegynder
15. august 2008 - 23:51 Der er 2 kommentarer

Ekstern Harddisk - Formateringsproblemer

Hej alle,

Jeg har gennem en periode benyttet min Amitech 80GB mini ekstern harddisk til stor tilfredsstillelse, jeg kom dog til at afbryde forbindelsen mellem PC og Harddisk, ved at trække kablet ud, inden alle filerne var overført, og dermed siger den hver gang jeg plugger den i, at jeg har mistet filer osv.

Det er sådan set ikke problemet, problemet er, at jeg stadig kan se nogle af mine filer, nogle tomme mapper m.m. på selve drevet, som jeg også kan komme ind på, men jeg kan hverken tilføje eller fjerne filer på min harddisk, hvilket i bund og grund gør den ubrugelig.

Jeg kan ikke se den via Disk Management og jeg kan ikke højreklikke og vælge Format i Denne Computer, der sker ingenting.

Endvidere kan jeg heller ikke lave "format f:" i cmd prompt.

What to do? Jeg er sådan set ligeglad med de resterende filer på den, vil bare have den formateret og klar til brug, som fra ny af.

Håber på noget respons, på forhånd tak.

/And
16. august 2008 - 00:05 #1
Gennemfør en CheckDisk på den...

[Start][Kør] - CMD

i boxen skrives

CHKDSK /F F:
Avatar billede andreas88 Nybegynder
16. august 2008 - 11:41 #2
Den skriver;
"File record segment 86xx is unreadable." en masse gange, efterfulgt af;
"File verification completed."

Dernæst smider den følgende en masse gange(1000+);
"Insufficient disk space to hotfix unreadable file 9xx"