Avatar billede lasserasch Juniormester
15. august 2008 - 23:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spam fra mine kontaktpersoner. Hvad kan man gøre?

Hejsa.

Jeg modtager med jævne mellemrum spam fra mine kontaktpersoner. Jeg kan selvfølgelig ikke vide om mine kontaktpersoners pc er inficeret med et eller andet, men f.eks. min kærestes laptop og min søsters ved jeg 100% er uden noget som helst virus/spyware osv.

Dem har jeg nemlig selv installeret for nylig og de er beskyttet i hoved og bagdel mod disse ting. Alligvel modtager jeg et link fra dem på messenger engang i mellem til forskellige sites.

Noget som de aldrig har sendt.

Er dette et kendt problem? Og i så fald, hvad skyldes det og hvordan undgår man det?

/Lasse
Avatar billede Six Nybegynder
16. august 2008 - 00:22 #1
Det skyldes højst sandsyligt at din kæreste har været inde for f.eks. at hente en smiley pack, eller lign. og har prøvet at logge ind på en hjemmeside, som så har snuppet hendes login og kode til msn. - Hvis hun, skifter password, vil jeg næsten med garanti love dig, at der ikke kommer flere beskeder fra hende.

Jeg har en ven, vis kæreste også havde lavet det nummer der - jeg sagde om hun ikke lige ville prøve at lave sit password om og siden har der intet været.

I mit tilfælde modtog jeg altid beskederne fra hende, når hun var offline... - det tyder jo på at det er en "bot" der lige lynhurtigt logger på, sender beskeder til hendes kontakter og logger af igen. (samtidig med at der overvåges om hun selv er online i forvejen, så det ikke bliver opdaget af den personen der har mistet sit password)
Avatar billede lasserasch Juniormester
16. august 2008 - 11:39 #2
Ok. det prøver vi :-)
Avatar billede Six Nybegynder
16. august 2008 - 12:43 #3
Takker for point :)

Hvis mit råd ikke virker, så skriver du bare lige herinde - så du kan få dine point tilbage :)