Avatar billede jp08 Nybegynder
15. august 2008 - 19:53 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Omdøb flere ark på en gang

Hej....
Jeg har problemer med at omdøb min ark, jeg har 200 ark ialt som lige nu hedder ark1-ark2 osv..... de skulle gerne hedder side1-side2... osv... håber der er en der kan hjælpe mig, så jeg ikke skal omdøb alle arkene enkeltvis.
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2008 - 20:08 #1
Public Sub Rename_Ark()
    For i = 1 To 200
        Worksheets("Ark" & i).Name = "Side" & i
    Next
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
15. august 2008 - 20:08 #2
Sub Omdøb()
For t = 1 To ThisWorkbook.Sheets.Count
Sheets(t).Name = "Side" & t
Next
End Sub
Avatar billede jp08 Nybegynder
15. august 2008 - 20:16 #3
hmm det se ud til der er nogen der ved hvad jeg skal, men da jeg bare er alm. "dum" bruger af excel vil jeg være taknemmelig hvis i vi skriv lidt om hvordan jeg skal bruge det i har skrevet, som sikker er en løsning på mit problem ;-)
Avatar billede excelent Ekspert
15. august 2008 - 20:17 #4
lol det gør kabbak nok, han kom først :-)
Avatar billede jp08 Nybegynder
15. august 2008 - 20:19 #5
det håber jeg da ellers må du da gerne holde øje med mit spørgsmål, om der kommer lidt mere fra kabbak
Avatar billede jp08 Nybegynder
15. august 2008 - 20:46 #6
hej igen Jeg fandt ud af hvorddan jeg skulle brug jeres svar, så lig et svar og det er point klar til jer. excelent jeg vil også gerne give dig point for dit svar da dit svar også bare virker
Avatar billede excelent Ekspert
15. august 2008 - 20:55 #7
ok tak, vent lige til kabbak også har lagt et svar
Avatar billede jp08 Nybegynder
15. august 2008 - 21:10 #8
Det vil jeg så lige vente på ;-)
Avatar billede kabbak Professor
15. august 2008 - 23:50 #9
;-))