Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
15. august 2008 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bruge PC recovery

Hej eksperter

Min kammerat har en HP stationær PC, som ikke vil boote op, heller ikke i fejlsikret tilstand.

Computeren lukker ned, inden den får bootet ordenligt op.
Jeg kan under opstart trykke F10 for Pc recovery, men den skriver så:

Alle filer inkl. datafiler i brugerpartirionen vil gå tabt...

Betyder det at alle billeder,email, programmer osv, bliver slettet, eller kan man rolig kører en PC recovery, uden at miste noget data.

På forhånd tak
Avatar billede peet-49 Novice
15. august 2008 - 16:33 #1
Den formaterer C-drecet, så alt på dette drev går tabt.
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
15. august 2008 - 16:37 #2
OK, tak peet.

Det var jeg også bange for.. :(
Findes der en eller anden form for bootdisk, jeg kan prøve at starte den op på, så jeg kan komme til at køre noget virusscan og lignende... jeg tænker næsten at det er derfor den ikke vil boote op.

der er xp home på den.
Avatar billede peet-49 Novice
15. august 2008 - 16:53 #3
En xp-home skive og lav chkdsk /p /r + en fixboot, når den er færdig. Det gør du i konsollen (det første tilbud om repair)der trykker du R
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. august 2008 - 17:29 #4
Har haft lign. problem. Inden jeg sendte den til reparation tog jeg harddisken ud og forbandt den som ekstern harddisk til en anden computer. Så kunne jeg bare gå ind og kopiere alt det vigtige over.
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
15. august 2008 - 17:36 #5
Tak for hjælpen.. Jeg prøver mig frem.
Avatar billede peet-49 Novice
15. august 2008 - 17:49 #6
Selv tak.
Avatar billede preben123 Nybegynder
18. august 2008 - 18:15 #7
Der findes et værktøj på www.ultimatebootcd.com der kan scanne for virus.