Avatar billede jehjea Nybegynder
15. august 2008 - 15:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke afsende fra windows mail

hej jeg har et problem
jeg har en mail hos tdc og min udbyder har også været tdc bredbånd trådløs.

jeg er nu flyttet ind hos min kæreste og hun har telia bredbånd trådløst jeg er kommet på det trådløse telia men efter jeg er kommet det kan jeg ikke sende mail via windows mail kun modtage er der nogen der kan hjælpe mig med det problem ??
vil lige sige jeg har en konto hos msn med samme e mail adr .
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. august 2008 - 15:15 #1
Du skal rette din udgående smtp på din konti i outlook til telias.

Ville umiddelbart tro den hedder smtp.telia.dk

Husk at rette den tilbage når du kommer hjem.
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. august 2008 - 15:15 #2
Du kommer ikke hjem tilsyneladende... :o)
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
15. august 2008 - 22:51 #3
kort forklaring.
Internet udbyderne, stiller kun deres egen mailserver (udgående) tilrådighed for deres egne kunder.

Jeg er ikke helt sikker - men mener faktisk, at du kan benytte dig af den udgående mailserver asmtp.mail.dk - der skal du dog så i dit mail program, sætte hak i at din udgående mailserver kræver godkendelse (brug samme indstillinger som på serveren til indgående).

Under avanceret, skal du også lige ændre udgående servers port fra 25 til 587.

MEN MEN - det kan faktisk godt være, at telia spærre for brugen af de porte, altså reservere dem til sig selv! (ikke sikkert)

Prøv det!
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. august 2008 - 10:11 #4
Fandt du ud af det?
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. september 2008 - 12:16 #5
??