Avatar billede joksekolbe Nybegynder
15. august 2008 - 15:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan dette lade sig gøre.. Og i så fald hvordan? i excel?

Jeg skal have lavet en en side der kan regne for mig.
Jeg har gang i en sandwich biks, jeg kunne godt tænke mig at lave et "program" i excel .
Sådan at man taster ind hvad der skal bruge i de forskellige sandwich og når det har det hele samlet, så skal man kunne taste et antal ind, og så skal programmet kunne udregne hvor meget salat, brød etc jeg skal bruge..
Er det muligt at lave?
Avatar billede be_nice Juniormester
15. august 2008 - 17:36 #1
Ja, det burde være rimeligt simpelt at lave i Excel. Kender du mon noget til Excel? Eller er du på helt bar bund?
Du skal som du selv angiver have oprettet en liste med de forskellig ting der skal bruges, og så skal du have lavet nogle felter til indtastning af antal og herefter nogle felter til dine resultater til din indkøbsliste.
Mit forslag:
--> Åbn et ark
--> Indtast dine varer i kolonne B
--> Indtast dit forbrug pr. sandwich i kolonne A ud for hver type vare
--> Indtast de aktuelle varers mængdebetegnelse i kolonne C (stk., gram osv.)
Skriv lidt flere info omkring hvad det præcist er du ønsker at arket skal kunne, og så kan vi arbejde videre ud fra dette.
Du kan evt. kopiere teksten ind i en kommentar her, så kan vi kigge på det sammen.
/Be_Nice
Avatar billede joksekolbe Nybegynder
28. august 2008 - 17:46 #2
Hey, jeg er kommet godt i gang og da jeg brugte din info og fik lidt hjælp af en bekendt så har jeg fået løst problemet.
Men du skal da lige have nogen point. Så smider du ikke et svar?
Avatar billede be_nice Juniormester
28. august 2008 - 18:11 #3
Kommer her - tak for point.
/Be_Nice