Avatar billede traeger Nybegynder
15. august 2008 - 09:16 Der er 4 kommentarer

Er min computer stor nok?

Jeg er lige begyndt på en designuddannelse og har fået at vide at jeg skal have en bærbar fordi vi både skal bruge Photoshop, illustrator og CAD-programmer (Går udfra at det er AutoCAD). Jeg har dog en bærbar af ældre dato, men kan ikke helt overskue om jeg skal invistere i en ny (da pengene er lidt små).

Den jeg har i forvejen har følgende specifikation:

Toshiba
Satellite
Mobile Intel(R)
Celeron(R) CPU 2.40GHz
2.39GHz, 496 MB of RAM
40 GB hd
Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics controller

Er det nok til at kunne arbejde med de forskellige programmer?
Eller vil der anbefales en ny computer...?

På forhånd tak
Avatar billede mantichora Nybegynder
15. august 2008 - 10:15 #1
Jeg ved ikke hvad CAD-programmer bruger, da jeg aldrig har brugt et, men der er noget som helst trykt design på den uddannelse, kommer du meget hurtigt til at bruge de 40 GB harddisk og sølle 400 MB RAM op i Photoshop, da man arbejder med meget store billeder ifb med tryk. Hvis det kun er digitalt design, kan den nok lige trække det - selvom det ikke kommer til at gå hurtigt. Og Photoshop CS3 er især en rigtig RAM-sluger, så det ville nok være anbefalelsesværdigt at bruge en ældre version.

Men generelt lyder det som om du er nødt til at udskifte.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. august 2008 - 10:49 #2
Eller købe flere ram, mindst 1GB, og en HD på 120GB som det mindste kan også bruges, men en ny der kan klare det vil være fint, koster bare.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. september 2008 - 08:39 #3
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 09:14 #4
Det er UFATTELIGT at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.