Avatar billede tmlj Nybegynder
14. august 2008 - 20:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke kopiere tcoc.dll

Jeg er ved at installere XP2 på en bærbar pc. Under instillationen skriver den "kopieringsfejl - der opstod fejl under kopiering af tcoc.dll". Jeg har googlet fejlen og på et link er problemet beskrevet. Dog uden løsning. Hvem kan hjælpe ?

http://www.windowsbbs.com/windows-xp/71260-service-pack-2-setup-cannot-copy-file-tsoc-dll.html
Avatar billede tmlj Nybegynder
14. august 2008 - 20:53 #1
undskyld, filen hedder tsoc.dll
Avatar billede poha66 Nybegynder
15. august 2008 - 10:39 #2
Det mest sandsynlige er, at der er fejl på det medie du kopierer fra CD eller HD. CD'er kan meget nemt blive ridsede og derfor have fejl i enkelte filer. Find filen på Nettet eller en anden XPdisc.

Poul
Avatar billede tmlj Nybegynder
15. august 2008 - 17:53 #3
forklaringen er ikke særlig sandsynlig, når der er andre der har lige netop samme problem
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2008 - 18:09 #4
Prøv at starte i fejlsikret tilstand (F8 under opstart), vælg Administrator kontoen og prøv at installere SP2 derfra.

Jeg har læst det kan ha noget at gøre med skrive-rettigheder til denne mappe: C:\WINDOWS\system32\Setup
Avatar billede tmlj Nybegynder
17. august 2008 - 15:36 #5
ja, det har jeg også læst, jeg prøver når jeg får tid snart
Avatar billede tmlj Nybegynder
18. august 2008 - 22:19 #6
har faktisk lige hørt, at jeg kan hoppe direkte ud i at installere SP3 i stedet for. Var det en mulighed eller mon jeg støder på det samme der ?
Avatar billede tmlj Nybegynder
20. august 2008 - 16:58 #7
så er problemet ordnet. Lagde det hele ind forfra og kunne installere sp3 direkte uden problemer. svar Vejmand, så du kan få point
Avatar billede vejmand Juniormester
20. august 2008 - 17:01 #8
oki, godt du fik det fikset.  :-)