Avatar billede mikaeljb Nybegynder
14. august 2008 - 16:22 Der er 12 kommentarer

Ram-opdaterings problemer

Hej alle,

Jeg har lige købt nye ram. Corsair 2*2048 mb, Pc6400, 800 mhz C5 5-5-5-18

Havde 2*1024 mb, Pc6400, 800 mhz C4, 4-4-4-12 i computeren i forvejen.

De virkede sammen i ca. 10 min derefter frøs den og da jeg genstartede ville den ikke gå ind i windows, den frøs allerede ved indlæsningen af windows.
Jeg tog derfor de nye ram ud for at se hvad den sagde til det, og nu går den viedere fra indlæsningen af windows til en sort skærm hvor jeg kan bevæge musen rundt.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at virke.
Kan det være pga. forskellen mellem, C4 og C5 på ram'ne ?
Håber ikke der er noget der er kortsluttet.. :S

Computeren,
Windows Vista x64
Asus P5N-E/SLI, nForce 650i SLI, LGA775
Intel Core 2 Quadro Q6600, BOX, LGA775
NEC AD-5170, DVD±RW, White
BFG GeForce 8800GTS, 320MB, PCI-E
WD Caviar SE16 5000AAKS, 500GB, SATAII
AeroCool T40, No PSU, Silver
Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB
Zalman ZM600-HP, 600 Watt

Mvh. Mikael.
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
14. august 2008 - 16:32 #1
Det skal lige siges, når jeg går ind i bios, kan den sagtens se at der er monteret 6 gb ram i maskinen. Har os prøvet og få blå skærm nogle gange, men ikke hver gang, med hardware fejl.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. august 2008 - 17:12 #2
hej mikaeljb
jeg har fuldstændigt det samme problem som dig.
samme ram og samme bundkort. jeg har snakket med asus og de siger at den bios der er p p5n-e sli desvære kan have problemmer med corsair ram i windows xp hvis du smidder mere end 3 gb i. dit bundkort kan sagtens finde rammen og memtest86 vil ikke finde nogen fejl på dem, for der er ingen...... det hjælper desvære heller ikke at opdater bios til den nyeste for de gjorde jeg også..... det eneste der kan løse problemmet er et nyt bundkort eller en anden slags ram.... jeg har lånt min lille brors kingston ram også 4 gb og der virker alt som det skal uden problemmer.
jeg køber et nyt bundkort, så jeg kan få den ram til at virke med xp, men jeg har bare ikke fundet ud af vilken et det skal være endnu
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. august 2008 - 17:18 #3
glemte lige at skrive at det både gælder xp og vista

på corsairs hjemme side står der at c4 og c5 ram sagtens kan køre sammen,så længe de ikke sider som duel, og her menner jeg at a1 og a2 skal være c4 og b1 og b2 skal være c5, så det er asus p5n-e sli den er gal med..... jeg var ellers helt vild med det kort, for det køre super, men jeg gider ikke at ha et bundkort der ikke kan køre med corsair
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
14. august 2008 - 17:20 #4
Bare mærkeligt, den kørte fint med 2*1024 mb ram Corsair, indtil jeg smed 4 gb ekstra i. Nu virker den slet ikke, heller ikke de gamle som har virket.
Det er vista x64 jeg kører så ved ikke om det er anderledes med det.
Nyt bundkort :S
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
14. august 2008 - 17:22 #5
Bare mærkeligt den ikke gider gå tilbage til det der har virket, med de 2*1024 mb..
Bliver da en dyr fornøjelse...
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
14. august 2008 - 17:44 #6
fandt en der havde samme problem på en engelsk side, han fik det åbenbart løst sådan her.. ved ikke lige hvad han mener..

Hey!

This sounds a bit like my fiasco i had with my Asus P5N32-e SLi Plus motherboard and this RAM. Basically, both stick were perfectly fine both individually and in single channel mode (one in blue, one in white) but when i ran in both blue, i got a bunch of BSODs. What caused it was that this RAM is rated to run at 2.1V effectively, at the given timings, 4-4-4-12 with CMD at 2T, and the board boots it at JEDEC standard the frist time at 5-5-5-18 at 1T. So naturally, i changed the timings and especially the voltage and no more BSODs for me!

So just try some timing changes, and use 2.1V. It should solve all your problems!

Brett
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. august 2008 - 20:16 #7
hmmm det kunne være jeg skulle prøve det en gang inden jeg bestiller mit nye bundkort
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. august 2008 - 20:17 #8
men mine ram blokke virker fint så længe jeg bare ikke har 4 i af gange..... de virker fint nok når jeg kun har 3 i
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
14. august 2008 - 20:26 #9
http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=52351

se her..

Min virker stadig ikke når jeg kører på 3 eller bare på de 2 som sad i...
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. august 2008 - 20:55 #10
jeg har også lige prøvet det nu og det virker ikke en dyt....... den køre stadigvæk fint med bare 1,2 eller 3 blokke i men når jeg sætter nr.4 i så gik den kold igen.

så jeg køber nyt bundkort nu. jeg vil heller ha en bundkort der kan køre med alle ram end at gå ud at købe nye ram igen, for at beholde p5n-e sli
Avatar billede mikaeljb Nybegynder
14. august 2008 - 21:11 #11
Har ikke ekspertise til selv og gå i krig med at skifte bundkort.. orker jeg ikke...
Vil du ikke give feedback når du har fundet et bundkort du vil købe ? så ser jeg lige på det..
Avatar billede pansertjald Nybegynder
15. august 2008 - 10:40 #12
jeg har bestilt dette bundkort fra asus
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389113&searchArea=&Soegeord=

det er en jungle lige i øjeblikket med alle de asus bundkort der er, men det her opfylder alle mine krav plus lidt ekstra