Avatar billede wale Nybegynder
14. august 2008 - 00:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er logget ind på administratorkonto men kan ikke kører som admin

Hej
Har ledt en del efter en løsning på mit problem, men kan intet svar finde.
Jeg er logget ind på en administratorkonto, men kan ikke en gang køre kommando promt som administrator.
Grunden til at jeg tror jeg er logget ind som administrator er at der under brugerkonti i kontrolpernelet står administrator.
Jeg kan ikke slå UAC fra eller til da jeg slet ikke kan få menuen op.

Nogen der kan hjælpe – det virker som om jeg har en administrator konto med standartrettigheder.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2008 - 00:35 #1
14. august 2008 - 00:36 #2
Kig her omkring -> http://vistaguide.dk/?Tips
Avatar billede wale Nybegynder
14. august 2008 - 00:45 #3
At skrive en kommando i kommando promten er ikke en løsning da jeg ikke kan kører den som admin ved at højreklikke og vælge "kør som administrator". I normal tilstand skrives der i kommando promt at jeg ikke har rettigheder til at skrive kommandoen. Net user ... osv.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2008 - 00:51 #4
Hmmm, den er sgu lidt tricky....
Hvad med at starte i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)
Kan det mon hjælpe dig videre?
Avatar billede wale Nybegynder
14. august 2008 - 01:36 #5
Det var muligt at gøre det fra fejlsikret tilstand og det ser ud til at det funker nu. Det jeg gjorde var at starte op i fejlsikret tilstand og skrive
Net user administrator /active:yes
Derpå genstarte og logge ind på den nye administrator konto og degradere den anden administrator konto til en standart. Derpå en genstart og logge ind på den nye administrator konto igen og opgradere den gamle konto til en administrator. Derpå deaktivere den nye administrator konto med
Net user administrator /active:no
Bom så tror jeg, jeg er kørende igen.

Så vejmand du var på rette vej, men var kommet på idéen i mellemtiden. Du får point for de hurtige svar på det sene tidspunkt. Tak for hintet... smid et svar
Avatar billede wale Nybegynder
14. august 2008 - 01:40 #6
En tilføjelse - Jeg deaktiverede også brugerstyring gennem msconfig i fejlsikret tilstand, og slog det til fra den gamle konto efter jeg havde gjort ovenstående. Jeg var derpå tilbage til det gamle problem. Så må kører med uac slået fra..
Avatar billede vejmand Juniormester
14. august 2008 - 02:37 #7
Velbekomme, godt du fik det fikset.  :-)