Avatar billede pansertjald Nybegynder
13. august 2008 - 16:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asus p5n-e sli og corsair sammen?

jeg vil meget gerne høre om der er andre bruger der hjar problemer med at køre asus p5n-e sli sammen med Corsair XMS2 2 x 1 GB 6400..... jeg har købt 2 set da de kun kosted 305 kr. per sæt.

men min maskine fryser hele tiden nu og mange gange får jeg blå windows fejl skærm og den skriver at det er ram problemer. nå jeg kun køre med et eller to moduler så virker den fint og det er lige meget vilket et modul eller to jeg bruger. de virker alle sammen fint når de kun køre alene eller 2 sammen.

jeg har sat alle 4 moduler i min lille brors maskine og der køre de fint samme alle 4 uden problmer og memtest86 finder ingen fejl, men lige så snart de kommer i min maskine sammen så går den amok. jeg har prøvet min lille brors 4 gb kingston ram og der er ingen problemer med dem overhovedt og alt køre som det skal. hans bumdkort er et Asus P5E/DELUXE

jeg har opdateret min bios med den nyeste version og de har heller ikke hjulpet udover at den nu ikke vil genkende min prosser ved opstart og jeg derfor skal trykke f1 hver gang nu får at kommer vider.

er det mit bundkort den er gal med eller har asus p5n-e sli bare nogen rigtig irriterende fejl?

mit system er
prosessor: intel p4 3,2 ghz 64 bit (har bestilt en ny core2due)
bundkort: asus p5n-e sli
ram: 4 gb Corsair XMS2 2x1 GB 6400
grafikkort asus 8800 gtx
harddiske: 3 x WD 250 gb sata2
lydkort: Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty
kabinet: raidmax(kan ikke huske navnet på det, men det er det med glas side i) med 4 blæsser i
psu: Thermaltake Silent Purepower 480 Watt
Avatar billede Jensen DK Novice
14. august 2008 - 07:15 #1
Kan i ikke bare bytte ram? der er flere der har samme problem, har en formodning om at Windows 32bit med nogen ram mærker ikke vil køre med over ca. 3GB ram.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. august 2008 - 11:33 #2
mange tak for svaret...... jeg har snakket med asus og de siger at den bios der sider på p5n-e sli kan har problemer med at acceptere nogen slags ram hvis man sætter mere end 3 gb i hvis man køre windows xp :(

så nu skal jeg en tur på edbpriser og finde et nyt bundkort, for jeg har bestilt en core 2 duo prosessor og så ligger jeg sgu vista ultimate ind.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. august 2008 - 13:18 #3
Køb nu et bundkort hvor du også kan få drivere til XP, hvis du bliver skuffet over Vista, så kan du altid gå tilbage til XP.
Avatar billede pansertjald Nybegynder
14. august 2008 - 17:06 #4
det vil jeg smak også gøre :)
jeg kan bare ikke helt finde ud af hvad asus kort det skal være denne gang.... jeg synes der er alt for mange lige for tide
Avatar billede Jensen DK Novice
14. august 2008 - 17:22 #5
Havde det været for et ½ år siden så viste jeg det godt, har ikke fulgt med her til sidst, prøv at lægge det ud på eksperten og hør forskellige meninger.