Avatar billede meltinis Nybegynder
13. august 2008 - 15:34 Der er 1 løsning

Finde authorization roller i web.config fra code behind

Jeg benytter mig at Formsauthorization til at styre brugernes adgang til mine sider. Dog har jeg endnu en autorisering jeg skal foretage. Jeg har nogle grupper som jeg manuelt tilknytter til de tilgængelige roller fra ASP.NET. Jeg finder så manuelt ud af hvilken gruppe en bruger tilhører og derefter hvilke roller den pågældende gruppe tilhører. Det jeg så godt vil er at finde ud af hvilke roller der har adgang til den pågældende side.

Jeg er nået så langt at jeg lavet et funktionskald i Application_AuthorizeRequest i Global.asax som finder de roller som den pågældende bruger har på den pågældende side (gennem de omtalte grupper). Det jeg ikke kan finde ud af er at tilgå web.config og finde de roller der har allow og deny... hvordan gør jeg det?
Avatar billede meltinis Nybegynder
23. september 2008 - 13:55 #1
Jeg har droppet denne løsning og har lavet det således at alle brugere ligger i forskellige roller og for at få en besked frem til brugere der er authenticated, men ikke authorized har jeg lagt en LoginView på min loginside og i denne skriver jeg under authenticated at bruger ikke har adgang. Denne vises nemlig kun når bruger er logget ind, men ikke har adgang til den pågældende side :)