Avatar billede mursejleren Nybegynder
13. august 2008 - 00:09 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Data tabt

Hej

Jeg er kommet til at slette partitionen på min eksterne hardisk under en installation af windows.

kan jeg rede de data jeg havde på disken?
Avatar billede zagger Juniormester
13. august 2008 - 00:15 #1
Prøv om TestDisk kan hjælpe dig.
http://nemli.dk/hent.php?navn=TestDisk
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2008 - 00:41 #2
Testdisk er et godt forslag, men det kan være lidt svært første gang, så derfor
kommer her et link til en anvisning. http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede mursejleren Nybegynder
13. august 2008 - 10:31 #3
ok prøver det senere idag.....vender tilbage :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2008 - 13:50 #4
Fik du prøvet det?
Avatar billede bigzer Nybegynder
17. august 2008 - 10:35 #5
ikke endnu......kan ikke helt forstå hvad den gør.....rede den ens data til en anden disk eller genskaber den partitionen/disken?
Avatar billede bigzer Nybegynder
17. august 2008 - 10:40 #6
kan man ikke "rollback" altså genskabe disken som den var uden at skulle rede dataerne til en ny disk og kopiere dem tilbage når man har oprettet en ny partition?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 11:50 #7
Testdisk skriver simpelhen en ny filtabel, så windows kan se partitionen igen.
Det vil sige, du kan igen se allle dine data.
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 14:39 #8
nu fandt testdisk partitionen men nu siger stifinderen at den ikke er formateret? den figurere altså som en ny disk uden data på?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 15:06 #9
Enten er der noget andet galt, eller også har du ikke gjort det helt rigtigt?
Brugte du pilene til at gå hen til "write" ? og blev du spurgt, om der skulle
skrives en ny filtabel, hvortil du sagde yes?
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 17:47 #10
ja lige præcis
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 17:52 #11
ups mangler vist lige sidste skridt.....

check i ”Diskhåndtering” og kør så en gang "chkdsk /r" på disken

hvordan gør man det?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 17:58 #12
Det sidste skridt er at GENSTARTE computeren. Så er der ikke mere. Det andet er
noget man skriver i kommandopromten for at checkke disken: chkdsk /r /f  læg mærke
til mellemrum ved / tryk enter. Havde du glemt at genstarte?
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 18:02 #13
nej jeg genstartede lige bagefter
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 18:11 #14
Når du nu ser efter i Diskhåndtering, hvad står der så?
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 18:13 #15
der står: healthy (active), partition basic, 100% free
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 18:51 #16
Er det en engelsk windows? Der er noget selvmodsigende i de meddelelser du får fra
henholdsvis "Stifinder" du mener vel "Denne computer" og "Diskhåndtering.
healthy (active), partition basic, 100% free passer ikke rigtig med ikke formateret.
Noger er da gået helt galt her. Prøv med dette freeware program, om du kan se de data,
som ligger på disken. http://www.pandorarecovery.com/
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 19:17 #17
Ja det er engelsk....det med diskhåndteringen var et citat fra guiden....

jeg går ud fra det er den der hedder disk management på engelsk :-)

jeg prøver programmet....
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 19:21 #18
jeg kan ikke vælge disken til undersøgelse......den figurere ikke som de andre diske i pandore recovery
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 19:23 #19
i disk management er der ikke noget filsystem på disken....altså intet ntfs eller fat
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 19:28 #20
det ser ud som om den har gendannet partitionen men ikke filerne og mapperne.....ligesom hvis man har slettet en partition og lavet en ny......
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 20:02 #21
Står der "RAW" ? Noget ER gået helt galt, det er sikkert. Du lagde vel mærke til,
at du skulle markere den disk du ville gendanne filtabellen til? Du har ikke fået
gendannet partitionen.
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 20:06 #22
den er ikke raw....hvis jeg højreklikker kan jeg slette partitionen så den har genskabt den....nu kan jeg også se disken i filhåndteringen det kunne jeg ikke før
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 20:08 #23
Jeg har kørt denne guide:
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html

skal jeg også køre denne guide?:
http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 21:10 #24
Tjaah, det sker der vel ikke noget ved. Jeg ved ikke hvor god den er til at genskabe
mistede data, jeg har kun hørt om en som prøvede, men det ville tage uhyggelig
lang tid. Om det også vil det for dig er så et spørgsmål. Men et andet spørgsmål
er, om den overhovedet kan arbejde på den disk, når Pandora ikke kunne.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 21:31 #25
Prøv at se på billede nr. 3 foroven. Stod der sådan (Intel) da du gik videre?
http://www.sitecenter.dk/jasveg/billeder/view.nhtml?profile=billeder&UID=10002
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 22:13 #26
jeg ved der stod "Intel/pc partition" men om der stod Intel foran det som på billede nr. 3 ved jeg ikke (det markerede felt)
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 22:14 #27
den fandt ikke noget da jeg kørte en quick search....først da jeg valgte Deeper fandt den partitionen
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 22:42 #28
Jeg kan desværre ikke finde på mere. Hvis dine data er meget vigtige, kan du få
råd til en billig penge hos brugeren helges www.helgec.dk du kan ringe til
ham på 74826152 han bor i sønderjylland.
Avatar billede mursejleren Nybegynder
17. august 2008 - 23:41 #29
du skal have mange tak for forsøget :-) det har været en god hjælp :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. august 2008 - 01:39 #30
Selv tak! Du skal bare lægge et svar selv, så du kan lukke spørgsmålet:)
Avatar billede mursejleren Nybegynder
18. august 2008 - 15:05 #31
las os dele point...du poster også svar :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. august 2008 - 17:13 #32
Takker :)
Avatar billede mursejleren Nybegynder
20. marts 2011 - 11:38 #33
Hvordan giver jeg dig all point???