Avatar billede Slettet bruger
12. august 2008 - 22:25 Der er 3 kommentarer

Fjerne baggrunden på et billede

Ok, så nu har jeg fået skaffet GIMP 2, så nu mangler jeg bare at vide, hvordan man fjerner en baggrund på et billede med nogle objekter. ville foretrække en step2step guide skrevet her, på dansk.
Avatar billede ssv Nybegynder
12. august 2008 - 22:41 #1
Gimp er ikke lige mit område, men denne blog viser det let: http://blog.thembid.com/2007/08/24/removing-backgrounds-quickly-in-the-gimp/ eller måske denne http://penguinpetes.com/b2evo/index.php?title=gimp_tutorial_popout_photo&more=1&c=1&tb=1&pb=1 <- De er dog på engelsk, bær over med mig ;-)
Avatar billede sortof Nybegynder
14. august 2008 - 00:58 #2
uden at prøve at tage modet fra dig ville jeg stærkt anbefale dig at købe adobe elements og bruge en photoshop tuturial. Det er godt nok noget tid siden jeg har kigget på gimp, men det skal godt nok være forbedret meget det sidste års tid hvis det skal nå selv elements.

Når det er sagt skal du ikke regne med at fjerne en baggrund på et par minuter med mindre det er sort på hvidt med klar kanter.

www.russellbrown.com og gå ind under tips for en del photoshop tips, flere af det vil kunne klares i elements også.

/sortof
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2008 - 15:21 #3
tak for ideen, men det skal være freeware :)

ssv smid et svar.