Avatar billede cpuproblem Nybegynder
12. august 2008 - 20:15 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Lyd fra Bærbar til Anlæg

Hej

- Har købt en bærbar, og vil gerne vide om jeg kan tilslutte min bærbar til mit anlæg ?. Det er ligemeget om det er trådløst eller via kabel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2008 - 20:25 #1
Avatar billede werd Nybegynder
12. august 2008 - 20:26 #2
det kommer an på hvilke udgange du har på din pc og hvilke indgange der er på dit anlæg.

Det nemmeste er at tilslutte med et minijack-phono kabel (http://www.av-cables.dk/images/thumbnails/HQB-002-125x125.JPG)

Ellers er der også den digitale løsning, men den kræver at din bærbare har optisk udgang og at din anlæg har det samme som indgang. Så skal du have fat i et toslink-kabel.

Skriv lidt om hvilke indgange og udgange der er eller evt. hvilken model det er, så bliver det lidt nemmere :)
Avatar billede uffesteenberg Novice
12. august 2008 - 21:20 #3
Jeps, jeg har også gjort det med minijack til phono-stik... det burde passe de fleste bærbare og anlæg. Minijack i computerens line-out og phono-stikkene i din forstærker.
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
13. august 2008 - 16:21 #4
Mit Bærbar er en Fujitsu Siemens http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WNOM2-NQ2B8-PA1_(Wupti1).html . Det eneste jeg kan finde med de der udgange er det her: http://img216.imageshack.us/img216/6560/unavngivetyx1.jpg. Ved jeg ikke om i kan bruge ?
Avatar billede werd Nybegynder
13. august 2008 - 16:37 #5
siden den ikke er noget flueben på fanebladet med digital og de ikke skriver noget om det på wupti tror jeg ikke der er det.

Hvilke indgange er der på dit anlæg? Eller hvad er det for et?
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
13. august 2008 - 18:01 #6
Hvis jeg trykker på "indstil standardenhed" inde under digital output så kommer der et flueben.

Jeg har to anlæg, et B&O og et Philips. Hvordan finder jeg ud af udgangene på dem, skal jeg så kigge i manualerne ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2008 - 20:03 #7
Nope - kig bag på og tjek hvilke indgange der er.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2008 - 20:08 #8
På Amilo Pa2548 er der 1x headphone out som deles med S/PDIF. d
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2008 - 20:09 #9
slet det sidste d i sætningen
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
15. august 2008 - 16:58 #10
Og hvad betyder det for mig John stigers ?

På mit philips er der FM-antenne og AM-antenne, ikke mere. Det er lidt svært at se på mit B&O, men har kigget i manualen. Og der står at der er et stik til AM-antenne, Netspænding, FM-antenne, to til højtalere, BeoLink tilslutning og et stik til Ekstra udstyr.

Håber det hjælper.
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
07. september 2008 - 23:00 #11
john stigers hvad betød det her du skrev: På Amilo Pa2548 er der 1x headphone out som deles med S/PDIF. d
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. september 2008 - 20:15 #12
Sony/Philips Digital Interconnect Format = S/PDIF

Headphone ud er en digital udgang samtidig med alm. S/PDIF.
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
09. september 2008 - 16:16 #13
så hvad skal jeg købe før det virker ? og hvor finder jeg det ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2008 - 20:49 #14
Er det nogle ældre anlæg du har der?
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
09. september 2008 - 21:39 #15
mit B&O er ved at være godt oppe i årene, Phillips ved jeg ikk lige
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
15. september 2008 - 22:09 #16
så hvad skal jeg købe før det virker ? og hvor finder jeg det ?
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. september 2008 - 22:17 #17
Køb et kabel som det John Stigers linker til øverst.. fås i Hi-Fi-klubben og de fleste ordentlige hi-fi-forhandlere (og overalt på nettet). MEN: Da du har B&O så har de jo et specielt stik, så du skal nok have et stik der laver de to phono-stik om til ét, der passer til B&O. Bare spørg i butikken, de burde vide det...
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
15. september 2008 - 22:28 #18
kan jeg også få et der passer til mit Phillips ?
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. september 2008 - 22:38 #19
Altså den med de to phono-stik, som John linker til, den passer til langt de fleste anlæg. Sandsynligvis også til dit Philips.

De fleste forstærkere har lydindgange som disse her (ofte røde og hvide):

http://akamaipix.crutchfield.com/graphics/infolib/homelib/hPhonoInputs.jpg

Hvis det er dem du har, så er der no problem :-)
har selv lige brugt kablet denne weekend, d jeg skulle have en bærbar til at spille over et alm. anlæg til en stor fest. Det er mega-nemt.
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
16. september 2008 - 20:29 #20
problemet er bare mit philips kun har am og fm antennestik, og så har jeg et stick til hørertelefoner. Så tror ikk der er noget stick der passer til den.
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. september 2008 - 13:51 #21
Nej, så tror jeg også der må andre metoder til. Kan dog ikke lige komme på noget...

Er det er billigt "konfirmationsanlæg", siden der ikke er stik til andre enheder??
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
22. september 2008 - 20:23 #22
Ja det må det være....men lillesøster får det nu og så køber jeg nogle højtalere.
Avatar billede uffesteenberg Novice
22. september 2008 - 20:37 #23
God idé! Man kan vist få nogle ok pc-højtalere til fornuftige priser..
Avatar billede cpuproblem Nybegynder
22. september 2008 - 21:30 #24
Ja, der er et stort udvalg nu til dags.