Avatar billede tangveje Nybegynder
12. august 2008 - 13:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort og manglende strømkabler

Jeg har lige købt et nyt grafikkort, et XFX GeForce 8800 GTX. Kortet passer i soklen på bundkortet men det kræver åbenbart en form for strømkabel som min computer ikke har, så nu står jeg med et dyrt kort jeg ikke kan bruge til noget og et gammelt kort som knap nok kan køre 5 minutter uden at koge over.

Er det muligt at løse dette problem uden at opgradere endnu mere? Jeg har allerede brugt noget nær 20000 mere den sidste måned end jeg havde planer om, det sidste jeg har brug for er flere udgifter.

Det nye kort kræver åbenbart 2 6-pin strømkabler, men i min computer findes kun 4-pin kabler, og jeg har umidelbart kun et ledigt af dem. På et medfølgende kort er nævnt et y-splitter kabel, som åbenbart ikke er anbefalet at bruge, men kan det ikke bruges til nød? Eller er der nogen andre forslag?
Avatar billede tangveje Nybegynder
12. august 2008 - 13:55 #2
Ser interessant ud. Problemet er bare at jeg kun har (ved nærmere eftersyn) 2 4-pin stik fri, hvilket med kablet på det link ville give mig 1 6-pin stik, men kortet kræver tilsyneladende 2 6-pin stik.
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2008 - 14:15 #3
Så sætter du 2 på istedet for 1
Avatar billede tangveje Nybegynder
12. august 2008 - 14:22 #5
Hmm, det ville være en ret let og billig løsning. Og det vil ikke give problemer at dele det så meget op, såsom for lidt strøm eller den slags?
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2008 - 14:24 #6
Du skal have en PSU (strømforsyning) på mindst 500W til kortet.
Avatar billede tangveje Nybegynder
12. august 2008 - 14:25 #7
Sh*t. Der står 420W på den jeg har
Avatar billede peet-49 Novice
12. august 2008 - 14:35 #8
420W er måske lige i underkanten, men du kan jo prøve.
Avatar billede tangveje Nybegynder
12. august 2008 - 14:46 #9
Nok ikke mange andre muligheder. Hvad er det værste der kan ske?
Avatar billede peet-49 Novice
13. august 2008 - 09:36 #10
At skærmen forbliver sort, eller systemet bliver med umutiverede nedlukninger, eller måske ikke starter overhovedet.
Avatar billede tangveje Nybegynder
13. august 2008 - 12:55 #11
Jeg fik fat i et par ledninger og det ser ud til at fungere. Jeg ved ikke om kortet kører optimalt på denne måde, men det kører godt nok til mine behov, i hvert fald ind til videre. Håber det holder.

Tak for hjælpen.
Avatar billede peet-49 Novice
13. august 2008 - 13:07 #12
Selv tak.