Avatar billede powercenter Nybegynder
12. august 2008 - 10:32 Der er 5 kommentarer

ZyXEL P-2302HWL-P1 - bliver smidt af det trådløse netværk

Har en ZyXEL P-2302HWL-P1 trådløs router hvor jeg bliver smidt af det trådløse netværk med jævne mellemrum. Kører med WPA kryptering. Den kører fint med kabel tilsluttet. Nogen der oplever samme problem? Har forsøgt at skifte kanal. Har en bærbar PC kører Windows XP og har et Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG netværkskort og en PC med Vista der har et Atheros AR 5007EG, de ryger begge af. Der er ingen problemer hvis jeg kører med WEP eller ingen kryptering.
Avatar billede powercenter Nybegynder
12. august 2008 - 10:37 #1
Glemte at sige jeg kører med følgende firmware : 3.60(AJB.0)C1
Avatar billede jnie Nybegynder
20. august 2008 - 12:57 #2
Ikke fordi jeg kan hjælpe.
Men jeg har fuldkommen samme problem, med 2 IBM/Lenovo bærbare, der bare bliver EKSTREMT langsomme nogen gange på den trådløse forbindelse.
Jeg har fået opdateret firmware i routeren, og de nyeste driver til netværkskortet, uden at det hjalp. Jeg har en stationær, som kører med et NetGear wifi kort, og dette har ingen problemer med WPA, min fars bærbare med et ukendt netværkskort kører også fint.
Avatar billede powercenter Nybegynder
20. august 2008 - 13:52 #3
Ved du hvilke netkort du har i de to bærbar?
Avatar billede jnie Nybegynder
20. august 2008 - 21:40 #4
Magen til det du beskriver, Intel PRO/wireless 3945ABG i begge.
Avatar billede jnie Nybegynder
13. september 2008 - 00:36 #5
Nu har jeg installeret Ubuntu 8.04 på maskinen. Både fordi jeg har en Ubuntu stationær i forvejen og jeg var træt af windows. Nu sysntes jeg tidne var inde til at resten af familien skiftede.
Det virker perfekt, jeg har ikke haft et eneste lille udfald, og jeg kører 11Mbps, rent igennem.

Så det må være noget med driverne til windows...