Avatar billede tesd Nybegynder
12. august 2008 - 09:37 Der er 3 kommentarer

Valg af 17" Laptop, HP8710p, Vega 17"XXL , ABook 1765W

Hejsa folkens

Jeg skal have fundet mig en Laptop. Ville gerne have en 17", selvom den bliver en anelse ikke bærbar af den grund. Prisen er op til 13.000. og den skal min have 1680*1050 opløsning, "GB ram, og over 100GB disk helst 7200rpm, men den må gerne have lang batt tid, så det kan godt være man skal nøjes med 5200rpm.

Pt. har jeg kig på HP's business laptop 8710P. og Abook 1765W, har også lige tittet kort på Vegas 17" maskine.

Er der nogle der har nogle gode skud på noget andet, eller erfaringer med disse modeller?
Avatar billede tesd Nybegynder
18. august 2008 - 11:56 #1
Ok, det ser ikke ud til at der er nogen der har det store at sige om disse modeller og valg af 17" Laptop.
Så her er mine egne input:
Review af Hp 8710P:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4053
Review af ABook 1765W:
http://alatest.dk/apps/reviews/5834814/-1/Laptop+Computers/Abook+1765W/?ref=http%3A%2F%2Falatest.dk%2Fabook_1765w%2Fbaerbare_pcere%2FProduktanmeldelser%2Fpe-48654329%2C30%2F

Af hvad jeg lige kan se ser grafik kortet bedre ud på Abook og Vega, og der er flere ram og en Digital tuner i Vega og Abook.

Men ulempen ved Vega og Abook er kvalitet og mærke. Hp er en lidt mere mærkevare, og man kan sikkert regne med god support på produktete.

En ting mere som får mig til at hælde til Hp er den lange standby tid som Hp har.

Så jeg tror i sidste ende jeg vil vælge Hp da det er et lidt mere kendt mærke og med den lange standby tid så er den bedre at bruge som "bærbar".

Hvis der er nogen der har input på min konklusion så kom gerne med den.
Avatar billede thomsi Nybegynder
08. september 2008 - 17:21 #2
Jeg har en Abook bærbare computer, og jeg kan alt andet end anbefale at købe det mærke. Min har indtil videre været til reparation 3 gange hos www.laptop4u.dk, som iøvrigt er en elendig forhandler med utrolig dårlig service. Så i overensstemmelse med mine egne erfaringer om at sende frem og tilbage (uden betalt porto), og efterfølgende i et af tilfældene endda modtage computeren uden at de aftalte problemer er blevet afhjulpet - vil jeg ikke anbefale Abook. Det har været mit dårligste køb nogensinde, og må desværre konstatere at man muligvis betaler mere for mærkevarer - men samtidigt er man også helgarderet hvis der opstår problemer. Kvaliteten af kabinettet var elendigt, skærmen gik i stykker flere gange med pixelfejl, dvd-drevet virker ikke, den ene "musetast" binder. . . og jeg ved snart ikke hvad. Hold dig fra det - og held og lykke.
Avatar billede tesd Nybegynder
08. september 2008 - 20:52 #3
Tak for input, så er Abook fjernet fra mit udvalg ;-)