Avatar billede jemagnussen Nybegynder
11. august 2008 - 17:49 Der er 11 kommentarer

PC med MSI K7N Mobo - Core Duo E8400 - Rebooter efter ca. 1 time

Er der nogen som kan hjælpe med hvad som kan være årsagen til at min hjemmestrikkede PC genstarter efter ca. 1 time uden at blive brugt, hvis jeg spille spil kan der gå flere timer før den pludseligt går ned.

System:
MSI K7N Mobo med opdateret Bios.
Intel Core Duo E8400, standard køler, ca. max 60 grader.
Nvidia 9800GTX 512, standard køler, ca. max 55 grader. Nyeste drivere.
Cooler Master Mystique, kabinet temp. ca. max 60 grader.
3GB DDR2 5300 RAM 3x1GB (bør man have 4 klodser for at udnytte duo...?)
Vista 32 Ultimate... Original box version, men beder stadigvæk om at blive registreret igen og igen, selv om den ER registeret...?

Jesper
Avatar billede jemagnussen Nybegynder
11. august 2008 - 17:53 #1
Ups, det er selvfølgeligt et P7N Mobo....
Avatar billede off-line Nybegynder
11. august 2008 - 18:03 #2
Har du set under pauseskærm/strømforsyning? Måske er den sat til at slukke automatisk?
Avatar billede jemagnussen Nybegynder
11. august 2008 - 18:42 #3
Hej jasveg,

Ja - jeg er jo ikke helt så grøn som man sikkert burde være, min strømstyring for skærm og HD er begge aldrig... så skidtet er tænd altid. Elværkerne skal jo også leve... :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
11. august 2008 - 18:54 #4
Nå ja, jeg er 69, og flere herinde ligger omkring folkepensionsalderen. Så trykker
det ikke, så glem det:) Jeg tør ikke sige hvad det så kan være. Prøv at pille den
ene Ram klods ud, så hver kerne har samme antal. De skal vis så sidde i samme farve
på ramslottet. Ellers højreklik på Denne computer/Avanceret/nederste indstillinger
og fjern markeringen i "genstart automatisk"
Avatar billede jemagnussen Nybegynder
11. august 2008 - 18:55 #5
Eneste jeg har kunnet finde på nettet er noget omkring spænding på NB, SB og Rammen, men er i tvivl om de rigtige settings. Prøver nok at ændre spænding på rammen til 1,9 til 2,1v og ser hvad som sker...

(Edit ovenstående post: Indstillinger under strømstyring er for både skærm og PC = "Aldrig" og der er oprettet en speciel strømstyringsmodel som giver fuld power til alt.)

Jesper
Avatar billede jemagnussen Nybegynder
11. august 2008 - 18:57 #6
Aha - så er der altså noget om det med at rammen skal sidde i par, selv om Vista 32 ikke kan udnytte mere end 3GB...?
Avatar billede off-line Nybegynder
11. august 2008 - 19:03 #7
Det er ikke lige mit bord, jeg har XP pro. Men ja, jeg mener de skal sidde i par.
Men såvidt jeg ved, kan Vista godt køre med 4GB.
Avatar billede jemagnussen Nybegynder
11. august 2008 - 19:12 #8
Hej igen,

Ja - Vista kører fint med 4GB, både 4x1GB og 2x2GB, men den kan kun udnytte de 3GB, hvorimod 64bit versionen kan udnytte 8GB... Men jeg er ikke klar over om det er nødvendigt at de sidder i par, nu har jeg atget den ene klods ud så der sidder 2x1GB PC5400 klodser i, så ser vi havd der sker...

Må hellere lige nævne at der kommer først et normal opstart bib, derefter en længere pause så kommer der først et bib en lille pause og så 2 bib, alle korte, og jeg kan ikke finde dem i mobo fejlkoder hos MSI...?

Jesper
Avatar billede off-line Nybegynder
11. august 2008 - 19:23 #9
2 korte eller 3 korte bib skulle betyde det samme, memory problemmer, altså RAM.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 22:31 #10
Respons?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2008 - 22:03 #11
Lukketid?