Avatar billede babysus85 Nybegynder
11. august 2008 - 15:12 Der er 7 kommentarer

Hvad skal jeg have for at tilbyde WAP? 2

Jeg har læst det andet spørgsmål af samme titel. Men nu er det sådan at jeg ikke har egen server. Men jeg har et webhotel, og jeg har da også en lokal Apache.

Kan man "snyde" sin webhotel server til at kunne afvikle wml ved f.eks.
<? header("Content-type: text/vnd.wap.wml"); ?>
Virker imidlertid ikke for mig.

Bruger I jeres alm. firefox, explorer el. hvad I nu har, til at tjekke jeres sider mens I arbejder på dem.
Avatar billede showsource Seniormester
11. august 2008 - 15:26 #1
du kan sagent lave wml sider med php, f.eks.

<?php
header("Content-type: text/vnd.wap.wml");
echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"ISO-8859-1\"?>";
echo "<!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\""
. " \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">\n";
?>
<wml>

<card id="Index" title="Domain.dk">
<p>
<small>

En wap side

</small>
</p>

</card>
</wml>
Avatar billede showsource Seniormester
11. august 2008 - 15:27 #2
Og hvis du kan bruge ,htaccess på dit hotel, kan du bruge noget "forcetype" halløj til at få apache til at afvikle f.eks. index.wml

Men husker ikke lige den nøjagtige syntaks !
Avatar billede showsource Seniormester
11. august 2008 - 15:30 #3
Og lang tid siden jeg har lavet en wap side, men brugte:
http://developer.openwave.com/dvl/tools_and_sdk/
til at teste, + min mobil selvf., men direkte på nettet.
Avatar billede showsource Seniormester
11. august 2008 - 15:31 #4
Altså, testede lokalt med Openwave, og testede derefter på nettet med min mobil
Avatar billede w13 Novice
11. august 2008 - 15:38 #5
showsource>> Er der en grund til at udskrive doctype med PHP, eller er det bare "fordi"? :)

..bare WAP-nysgerrig.
Avatar billede showsource Seniormester
11. august 2008 - 15:42 #6
Næhh, det har du ret i :O)

Og lige en detalje, hvis der er php.ini er tilladt brugen af "short_tags" vil <? jo blive fortolket som php !
Avatar billede babysus85 Nybegynder
11. august 2008 - 22:08 #7
Nu vil jeg lige prøve mig lidt frem med det du har skrevet. Men ville bare lige kommentere at jeg er så uheldig at jeg sidder hjemme og at jeg i heldige perioder MÅSKE har en enkelt streg net på mobilen. Bor i en dal med bakker omkring. Så må finde en bedre løsning end den, at teste på.