Avatar billede luthski Nybegynder
11. august 2008 - 14:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få lyd på tv

Med min tidligere computer, der kørte winxp købte jeg et dvi-hdmi kabel og et audio kabel, så jeg kunne se film på mit Sony 26s2000. Dette virkede fint. Nu har jeg købt en Novabook Xlerator fra http://www.novabook.dk/notebooks.html, og jeg kan ikke få lyden overført. Jeg kan godt få lyden over i mit anlæg via højtalerudgangen, men jeg ikke via spdif på lyden igennem. Er der noget specielt, jeg skal gøre?
Avatar billede Six Nybegynder
11. august 2008 - 15:05 #1
Prøv i vista, at gå ind i lydenheder og gøre "Realtek digital output" til den aktive enhed, istedet for højtalerne.
Avatar billede luthski Nybegynder
11. august 2008 - 15:14 #2
Det har jeg også prøvet. Den giver også udslag, men der kommer stadig ikke noget lyd på tv´et
Avatar billede luthski Nybegynder
11. august 2008 - 15:15 #3
Skal man have et digitalt kabel til lyd for at køre spdif?
Avatar billede luthski Nybegynder
11. august 2008 - 16:55 #4
Ok, nu har jeg funde ud af, at jeg via min højtalerudgang er i stand til at få lyden over i tv´et. Men dette kan kun lade sig gøre, hvis jeg fjerner hdmi-kablet. Dvs. jeg kan vælge mellem lyd eller billede. Kan det passe, at vista overruler lyden eller noget lignende?
Avatar billede Six Nybegynder
11. august 2008 - 20:41 #5
Jeg er ikke ekspert på området overhovedet - men spdif er et optisk kabel, der overfører lyden digitalt. - men jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke kan få lyd via dit hdmi kabel. Det lyder underligt.
Avatar billede luthski Nybegynder
11. august 2008 - 21:09 #6
Jeg har kun dvi-udgang på computeren og hdmi indgang på fjernsynet, og så vidt jeg ved, kan man ikke overføre lyd via DVI. Spørgsmålet er, hvorfor jeg ikke både kan have lyd og billede samtidig. som sagt virkede det på min gamle winxp-computer, men ikke på den her vista 64 premium, så jeg går ud fra, at problemet ligger i Vista, men gør de fleste problemer ikke det? :-)
Avatar billede luthski Nybegynder
04. november 2010 - 22:38 #7
Har fikset den