Avatar billede Beach Mester
10. august 2008 - 02:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Conv. raw (cr2) til jpeg for mig

Morning.

Vi havde et lille uvejr forbi sommerhuset for 2 dage siden, fik et skud fra min EOS400D der (syntes jeg selv) er meget sjovt--->
freestyle.dk/eksperten/img_0828.cr2

Da jeg er i sommerhuset har jeg ikke mulighed for at konvertere det til *jpg og håber derfor at en flinker Eér kan hjælpe mig med at lave et image i samme størrelse (jpeg) og med minimum komprimering som jeg kan sende ind til DMI--->
http://www.dmi.dk/dmi/endnu_et_sommerlavtryk_lynede_forbi

Billedet kan enten sendes til mig på mail-> mit navn på eksperten + snabel A + freestyle + punktum + dk eller ligges op til download på din egen server:-)

FPT

//Beach
10. august 2008 - 03:00 #1
... du burde da selv kunne gøre det med http://www.irfanview.com/ ? Den plejer at kunne håndtere alverdens formater ind/ud ...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. august 2008 - 09:38 #2
Det er sendt på mail til dig!
Avatar billede Beach Mester
10. august 2008 - 16:41 #3
karise_larry--->
Har Canons software på maskinen her, men af en eller anden grund vil den ikke spise billedet. Har selvfølgelig ikke installationsskiverne med så jeg kan få det problem på plads.
Er ikke glad for at smide for meget fremmed software ind på maskinen her, det er nemlig ikke min:-)

Fotorgaf--->
Billede modtaget, takker for hjælpen. Ligger du lige et svar...

//Beach
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. august 2008 - 17:11 #4
Helt OK !
Avatar billede uffesteenberg Novice
10. august 2008 - 17:34 #5
Smid lige et link, når du evt. har fået det på siden, så vi andre foto-interesserede kan se det :-)
Avatar billede Beach Mester
11. august 2008 - 00:11 #6
Har lige lagt det Org. umanipulerede billede op til E´s brugere her--->
http://freestyle.dk/eksperten/images/lyn_org.jpg

Jeg skal lige have pillet lidt ved både kontrast, farver og lys inden jeg sender det ind til DMI. Det ville jo være perfekt at lege med raw formatet, men det må i denne omgang "bare" blive fra jpg:-)

Kommentarer både posetive og negative modtages gerne*S*

//Beach
Avatar billede Beach Mester
15. august 2008 - 02:38 #7
Ikke mit, men i samme dur--->
http://www.todaysbigthing.com/2008/08/07

//Beach