Avatar billede pla-net Nybegynder
09. august 2008 - 20:08 Der er 3 kommentarer

Problemer med trådløs internet (MacBook)

Hej alle,
1 dag med MacBook, og jeg er stadig forelsket. Mangler blot een ting til at fungere, og det mest vitale...

Jeg har problemer med trådløs internet.

Bruger det lokale antenneforenings kabel-net og har en motorola modem. Den har jeg tilsluttet en Philips router (SNB5600/00) og den ser ud til at fungere. Der er lys i ved w-lan.

Jeg kan simpelthen ikke finde den i AirPort'en...

Håber meget I kan hjælpe så min start med Mac ikke bliver alt for trist...
Avatar billede egonspock Seniormester
09. august 2008 - 20:49 #1
Har du prøvet at konfigurere routeren vha. et ethernetkabel først?
Avatar billede pla-net Nybegynder
09. august 2008 - 23:16 #2
Det skal jeg lige have uddybet  :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
10. august 2008 - 00:34 #3
he, ok. Hvad har du gjort for at få det trådløse netværk til at virke? Er der konfigureret et netværk med et navn (også kaldet SSID), og er det beskyttet på en bestemt måde? Du kan evt. downloade og prøve dette program:
http://www.chimoosoft.com/products/apgrapher/
Der viser hvilke netværk, der er i nærheden.