Avatar billede windll Nybegynder
09. august 2008 - 00:54 Der er 7 kommentarer

fra ide til udvikling

Hej jeg skal til at hjælpe med at bygge et minder net op hvor der skal være adgang til internet, dog ønsker det at man har en fast start side med login for at komme på internette men jeg ved ikke lige hvordan man laver dette samt hvor sikker dette er og vil derfør høre om der er en eller anden her der ved mere om det en mig. som kan hjælpe mig vider ?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
09. august 2008 - 02:54 #1
Du er nødt til at komme med langt mere fyldig information.

Er kravet at man skal koble sig på en internetside, inden man får lov til at komme videre ud på nettet?

Hvordan er LAN miljøet sat op, er det i et domæne?

Hvad er grunden til at man skal bruge noget login for at komme på nettet?
Avatar billede windll Nybegynder
09. august 2008 - 11:05 #2
Hej igen..

Ja det skal være sådan at man ikke kan komme på nette før man har loge ind, grunde til at man skal taste sig ind er at man også via dette login har adgang til flere oplysninger med tid, som vasketider/nyheder m.m, så der før ønsket det at man ikke har adgang til internet før. men hensyn til opsætning er der ikke nåde der er lave færdig, da jeg vil høre hvad der er den beste løsning før vi begynder..
Avatar billede coderdk Praktikant
09. august 2008 - 12:57 #3
Mon ikke du kan bruge noget hotspot software?

http://freshmeat.net/search/?q=hotspot&section=projects&Go.x=0&Go.y=0

De redirecter alle sider til en login side - Når man er logget ind, har man så adgang...
Avatar billede windll Nybegynder
09. august 2008 - 16:01 #4
Man ønsker ikke at have et trådløs. desvære, men jeg ved ikke om software ikke også kan bruges. ?
Avatar billede anderswb Nybegynder
18. august 2008 - 17:11 #5
Der er også http://m0n0.ch/wall/ det kører du så på en gammel computer eller lignende, her ikke prøvet det selv men det skulle virke. Det du leder efter mht. login kaldes Captive Portal.
Avatar billede swiatecki Novice
18. august 2008 - 23:37 #6
m0n0 er også vidreudviklet til pfSense der fint kan køre Captive portal
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. september 2008 - 22:58 #7
Jeg vil klart anbefale PFsense - har selv brugt den i flere år, og den er så klippestabil at man undres over at den er gratis at bruge. Jeg har en gut der har sat den op i et netværk med 60 medarbejdere og 7 servere. Den har ikke fejlet eller gået ned en eneste gang.