Avatar billede cepedep Nybegynder
08. august 2008 - 15:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Filtrering SAMT opslag

Jeg har i det ene ark alle 'Posteringer' med KONTO som første kolonne. I det andet ark har jeg 'Kontoplan' - igen med nøglen KONTO i første kolonne.

I arket 'Posteringer' har jeg lavet en filtrering på en KONTO ved hjælp af Autofilter.

Jeg ønsker nu med LOPSLAG i arket 'Posteringer' at lave et opslag på den udvalgte KONTO, således jeg i arket 'Kontoplan' kan hente kontonavn mv.

Selve funktionen LOPSLAG har jeg helt på det tørre - men jeg kan ikke gennemskue, hvorledes jeg fanger den første filtrerede/variable RÆKKE i opslaget, som skal danne grundlaget for opslaget.
Avatar billede jaakko Nybegynder
18. august 2008 - 15:15 #1
Filterfunktionen fungerer uafhægigt af "LOPSALG" og kan derfor ikke bruges umiddelbart. Derfor skal du enten lave en macro, der løser problemet eller enklere: Blot lave en Pivot-tabel på dine data, hvori du så vælger kun at vise den/de konti, du vil se på. LOPSALG laves herefter til Pivot-tabellen.
Svaret er nok ikke umiddelbart forståeligt, men kender du en der er fortrolig med Pivot-tabeller, vil han/hun forstå det....vil jeg tro.
Avatar billede cepedep Nybegynder
09. februar 2010 - 18:25 #2
Accepteret.