Avatar billede juliemusen Nybegynder
07. august 2008 - 15:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

sammensæt vob filer

hejsa.

Jeg er igang med at ligge nogle af mine dvd film ind på computeren. De ligger sig som forskellige vob filer. Kender i et program hvor jeg nemt kan sammensætte dem til en fil og kode dem om til mpeg eller avi?

Med Venlig Hilsen
Julie
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. august 2008 - 00:30 #1
Altså er det bare fordi du vil have backups af dine dvd-skiver på computeren? Så er der simplere måder. Gemme hele filmen som avi, gemme hele skiven som et image (og evt se dem på virtuelt drev) osv...
08. august 2008 - 06:44 #2
Lidt 'tillæg':

...\VIDEO_TS\
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB

kan som bekendt omdøbes til

VTS_01_1.MPG
VTS_01_2.MPG
VTS_01_3.MPG
VTS_01_4.MPG

og hvis de bliver joinet/sat sammen til én *.MPG - Vupti

(Jeg søger også en sådan util DER VIRKER; gerne fra commandline...)
Avatar billede twotimes Nybegynder
08. august 2008 - 09:55 #3
"mpeg streamclip" er perfekt til dette formål. Ripper mpeg2 videoen direkte (dvs. tager ca. 5-10 min for en dvd fordi der ikke skal re-encodes), men virker ikke på kopi beskyttede dvd'er. Så vidt jeg ved.
Avatar billede twotimes Nybegynder
08. august 2008 - 09:56 #4
men ville også mene det er smartest at lave en image fil. På den måde kan du bevare den menu struktur der er på dvd'en og ikke kun selve filmen.
08. august 2008 - 16:10 #5
[mpeg streamclip] - har du et godt Link ?
12. august 2008 - 10:28 #6
<juliemusen>: Har _du_ fundet ud af noget ?
Avatar billede juliemusen Nybegynder
13. august 2008 - 11:24 #7
Jeg har desværre ikke fundet ud af noget endnu, forstår bare ikke hvorfor det er så svært at finde et program til det. Jeg vil bare gerne have main filmen sat sammen. Jeg har prøvet at omdæbe mine filer til mpg og hevet dem ind i nogle forskellige programmer, men enten mangler lyden eller også vil programmet ikke hive dem ind:-(

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu.

Med Venlig Hilsen
Julie
13. august 2008 - 17:48 #8
(Samme har jeg oplevet - tihi...)
Avatar billede uffesteenberg Novice
13. august 2008 - 22:47 #9
Har denne her liggende, fordi jeg selv har brugt den engang:
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/showsoftware_vobmerge_108.html
Så skulle du i hvert fald kunne samle vob-filerne til én fil, og derefter evt. konvertere dem til et andet format. Måske kan den også samle mpeg-filer... ved det ikke helt.

Ellers er der programmer til at samle mpeg-filer her:
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK286&q=merge+mpg&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Mener jeg har brugt den første med held.

Men som sagt, det er ret ligetil at gemme hele filen (uden ekstra-materiale og menu) som en avi-fil (den fylder også meget mindre). Ellers evt. bruge et program som DVDShrink eller ConvertXtoDVD (sidstnævnte ikke gratis) til at "skrumpe" DVD'en og kun beholde de dele, du vil have. Kan så gemme som en image-fil (let at afspille med et virtuelt drev).

Allerlettest er det dog at gemme hele lortet som en image-fil...
14. august 2008 - 07:39 #10
(Foreløbig har jeg ikke fundet - incl ovenstående - program der gør det ønskede.
* Går istå - [Svarer ikke]
* Har kun taget den første fil/video - selvom filen er stor nok
* Lyden mangler
* osv osv osv ...
Avatar billede juliemusen Nybegynder
16. december 2008 - 16:48 #11
fandt ikke svaret, så jeg tager poitnene her igen.
tak for indsatsen
16. december 2008 - 18:32 #12
Jeg har siden fundet denne -> http://www.womble.com/products/dvd.html - virker ganske som ønsket og mere til... (dog undtagen CommandLine option)
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. december 2008 - 09:12 #13
Altså vil du bare have hele main-filmen liggende som EN fil?
Så kan du bare rippe til avi med fx Magic DVD Ripper.. den gemmer hele filmen som en avi-fil. Muligvis også mpeg - ellers kan du bare konvertere bagefter.