Avatar billede fld Nybegynder
07. august 2008 - 13:36 Der er 9 kommentarer

Trådløs på router

Hejsa,

Jeg har en profiber forbindelse og en server med sbs til at stå

Jeg har givet min profiber router en fast IP og deaktiveret DHCP.

Jeg vil så gerne ha en trådløs netgear på min profiber router, den har jeg sat op med de sikkerhedsindstillinger som man jo bør gøre og deativeret DHCP på denne.

Jeg kan også komme på nettet med en bærbar, men mit netværk er væk og jeg køre lokalt uden at kunne komme på min server…… nogen som kan hjælpe?
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
07. august 2008 - 13:52 #1
din server får jo ingen ip adresse eller hvad?
Avatar billede fld Nybegynder
07. august 2008 - 13:57 #2
Jo, den er tildelt og i min DHCP Scope er der også lavet en reservation så der ikke opstår konflikter
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
07. august 2008 - 14:01 #3
hvilket operativ system ligger der på din server?
har du en software firewall på din bærbar?
hvilken ip får din server
hvilken ip får din bærbar?
Avatar billede fld Nybegynder
07. august 2008 - 14:05 #4
sbs 2003 R2
Ja som jeg har deaktiveret
.2
.55

Men jeg kan jo godt slå google.dk ind fra min bærbar, men ikke komme på min server
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
07. august 2008 - 14:22 #5
er der en browser på din server og kan du evt se google.dk fra den?
Avatar billede fld Nybegynder
07. august 2008 - 14:27 #6
ja det er som det skal være
Avatar billede fld Nybegynder
07. august 2008 - 14:28 #7
Jeg køre jo ikke min server på den trådløse router
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
07. august 2008 - 14:29 #8
hmm, kan du ikke lige poste hele ipadressen for de to maskiner?
Avatar billede fld Nybegynder
07. august 2008 - 14:38 #9
Server: 192.168.17.2

Bærbar: 192.168.17.55

Før havde jeg TDC hvor jeg kørte min Netgear på som havde forbindelse til domæne.local

Nu har den bare forbindelse til Netgear