Avatar billede anno Nybegynder
07. august 2008 - 11:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

script som kan generer elstyklister

Jeg leder efter et script som kan lave en liste over el-komponenter som følge af et valg som brugeren foretager.

Det drejer som om elmonponenter som sidder på en maskine, så
derfor skal brugeren fra en rullemenu vælge hvilken type maskine.
Afhænig af hvilken type maskine han vælger skal der nu komme en anden rullemenu og spørge hvilke type udstyr som sidder på maskinen. o.s.v

Til slut skal der genereres en liste med alle elkomponenter til
den maskine med det udstyr som nu er valgt.

Det skal også være muligt at sætte et nummer på denne liste.

Er der noget der kender et sådan script, eller noget ligende som kan rettes til?
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 11:54 #1
"Det skal også være muligt at sætte et nummer på denne liste." - hvad mener du her?
Avatar billede anno Nybegynder
07. august 2008 - 11:55 #2
Jeg mener at denne liste som genereres skal have et nummer
Avatar billede anno Nybegynder
07. august 2008 - 11:56 #3
og dette nummer skal være et nummer som brugeren taster ind
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 12:06 #4
Ok, men vil du da også have, at den skal gemmes eller hvordan? For det kan ikke gøres med JavaScript.
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 12:13 #5
Du kan lige prøve at kigge på dette her.

Det er kun starten på det, men du kan jo lige se, om noget skal være anderledes:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<body>

<select id="machinetypes" onchange="showComponents(this)">
  <option>Vælg maskine</option>
  <option value="components1">Maskine 1</option>
  <option value="components2">Maskine 2</option>
</select>

<br>

<select id="components1" multiple="multiple">
  <option value="Komponent 1">Komponent 1</option>
  <option value="Komponent 2">Komponent 2</option>
</select>

<select id="components2" multiple="multiple">
  <option value="Komponent 3">Komponent 3</option>
  <option value="Komponent 4">Komponent 4</option>
</select>

<script type="text/javascript">
var aComponents=["components1","components2"];
for(var i=0;i<aComponents.length;i++){
    aComponents[i]=document.getElementById(aComponents[i]);
    aComponents[i].style.display="none";
}

var sShowComponents=null;
function showComponents(o){
    if(sShowComponents){
        sShowComponents.style.display="none";
    }
    var s=o.options[o.selectedIndex].value;
    if(s){
        sShowComponents=document.getElementById(s);
        sShowComponents.style.display="inline";
    }
</script>
Avatar billede anno Nybegynder
07. august 2008 - 12:41 #6
jo - det er noget i den retning, men alt afhængig af om man vælger "maskine1" eller "maskine2" skal der komme en rullemenu med valg af "udstyr1" eller "udstyr2" og til sidst skal der genereres en printvenlig side med komponenter for det pågældende valg.
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 13:01 #7
Men udstyr1 og udstyr2 svarer vel så til det, jeg har kaldt components1 og components2, ikke?
Avatar billede anno Nybegynder
07. august 2008 - 13:12 #8
jo - men der skal bare komme en ny rullemenu op på skærmen hvor der kan vælges udstyr1 eller udstyr 2, og måske enda ydeligere en rullemenu for tilsidst at komme med et dokument der er baseret på det aktuelle valg fra rullemenuerne
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 13:14 #9
Det forstår jeg ikke. Du siger, at udstyr1 og udstyr2 svarer til components1 og components2.

Men der skal komme en rullemenu til op, hvor man kan vælge dem?

Og jeg ved jo ikke, i hvilken sammenhæng den sidste rullemenu skal indgå, så det kan jeg ikke kode.

Ellers må du illustrere det.
Avatar billede anno Nybegynder
07. august 2008 - 13:30 #10
jo - men nu er det sådan at hvis jeg vælger "maskine1" så kommer der valget "components1" og "components2" under den samme rullemenu.jeg ville gerne have det sådan at hvis jeg vælger "maskine1" så dukker der en ny rullemenu op, hvor jeg kan vælge "components1" eller "component2". og måske enda afhængig af dette valg endnu en ny rullemenu op, hvor jeg kan gøre endnu nogle valg.
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 13:34 #11
Sorry, jeg må melde pas. :) Det bliver lige lidt for voldsomt for mig.
Avatar billede anno Nybegynder
07. august 2008 - 13:46 #12
ok men hvordan får jeg den til at komme med en printvenlig tekst som den ser ud nu?
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 13:51 #13
Prøv at give et eksempel på, hvordan outputtet skulle se ud, som den er nu, så kan det være, jeg kan kode det.
Avatar billede anno Nybegynder
07. august 2008 - 14:06 #14
Det kunne f.eks være at den hentede teksten i en excel-file.
Avatar billede anno Nybegynder
20. december 2008 - 17:06 #15
lukker