Avatar billede mxs Nybegynder
06. august 2008 - 21:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af RAM til bærbar

Hej eksperten.
Jeg har rigtig mange dårlige erfaringer med køb af RAM til PC og bærbar, derfor stiller jeg nu et spørgsmål herinde.
Da jeg står og skal til og igang med min uddannelse, skal jeg have opgraderet min IBM Thinkpad R40 med lidt RAM da de sølle 256 mb ikke er nok. Jeg har valgt at putte en Windows XP Professional på den da jeg skal bruge dette styresystem under uddannelsen. TIl opgraderingen vil jeg gerne have mindst 1 gb RAM proppet i den (gerne 2 da det er max), men jeg er kørt fast. Jeg kan simpelthen ikke hitte ud af det. Via denne side, http://www.memoryx.dk/shop.aspx?id=1024226&mid=4961, kan jeg se at en 200 pins SO DIMM DDR PC2100 passer til R40. Jeg synes dog at 1000 kr er for meget. Derfor lavede jeg en lille søgning på edbpriser.dk og fandt, http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=68406&searchArea=&Soegeord= dog står der her at de er udviklet til Dell Inspiron 8500 og Dell Latitude D600/D800.
Mit spørgsmål er nu, kan jeg købe disse, http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=68406&searchArea=&Soegeord= ? Eller ville det være helt forkert?

På forhånd tak,
Martin Slot
Avatar billede snowball Novice
06. august 2008 - 22:39 #1
Du kan prøve at benytte Kingston's Memory Configurator for at finde ud af hvilken Kingston RAM der passer til din PC.

Derefter kan du så søge på EDBpriser.dk efter det modelnr. som du får oplyst af Kingston - f.eks. KTM-TP0028 - for at finde ud af hvor du kan købe det billigst.
Avatar billede snowball Novice
06. august 2008 - 22:39 #2
Avatar billede mxs Nybegynder
06. august 2008 - 23:09 #3
Orv tak :) Det var endda nemt. Nå jeg har bestilt 2 gb. Smid et svar snowball, så får du point.
Avatar billede snowball Novice
06. august 2008 - 23:57 #4
OK :)