Avatar billede bachome Nybegynder
06. august 2008 - 17:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Køb af NAS

Jeg skal have lavet en nem og billig "serverløsning" og har kik på NAS.
Kan NAS'er skabe remote access, så jeg kan tilgå mine data fra andre lokaliteter?

Hvilke modeller er gode og stabile og lette at sætte til sit netværk?

Kom gerne med flere kvalificerede svar.
Avatar billede bachome Nybegynder
06. august 2008 - 17:54 #1
Jeg benytter XP Home med SP3 på de maskiner som skal tilgå NAS'en.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. august 2008 - 18:05 #2
Jeg bruger QNAP 409 Turbo det virker bare helt fint, min har 4 HDD á 1 TB, jeg startede med QNAP 109 Turbo med 1 x 1 TB her var der heller intet at sige fy til.
Jeg kan nå den alle steder fra ved at gå ind på serverens ip adresse
Avatar billede bachome Nybegynder
06. august 2008 - 18:09 #3
ok, skal der ikke brugernavn/passeword for at tilgå data fra fjerne steder?
Avatar billede bdf Mester
06. august 2008 - 19:02 #4
Haløj :)
Har selv en Synology CS407 med 2stk 1TB diske i RAID1 og dem kører som en drøm...!
Har tidligere haft en DS107+ & DS207+ og kan kun anbefale disse + min nuværende selvfølgelig ;)
Mine Synology er Online på www.R-S-S.eu hvorfra jeg kan få adgang til mine data med et brugernavn + password :)

backhome lige et godt råd, Synology kommer ofte med ny firmware til deres Disk Servere og det bliver kun bedre og bedre med flere smarte funktioner ;)
Avatar billede bachome Nybegynder
06. august 2008 - 19:17 #5
ok, tak...så mangler jeg bare at høre om de larmer meget og om det er nemt at sætte dem op på nogle maskiner med XP Home Edition?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. august 2008 - 19:47 #6
Jo der skal bruges bruger og password, men det bestemmer du jo selv, det skal jo bare være nemt at huske.

Som min kammerats opsætning, Admin og admin, men han har heller intet på sin server endnu :-))
Avatar billede bachome Nybegynder
06. august 2008 - 19:54 #7
nordicwolf: skal der installeres noget software på NAS'en eller er den køreklar "out-of-the-box"?
Avatar billede bdf Mester
06. august 2008 - 20:37 #8
Ved Synology medfølger en CD med diverse programmer som du skal bruge til at lægge "styresystemet" ind med :) og vedr. opsætning er det utrolig nemt :)  CDen guider dig godt igennem så... og larm så synes jeg ikke min eller de tidligere modeller larmede men ellers søg efter nogle anmeldelser på goggle eller lign. :)
Avatar billede bachome Nybegynder
06. august 2008 - 20:52 #9
Tak for de kvalificerede svar
Avatar billede bachome Nybegynder
06. august 2008 - 20:54 #10
...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
06. august 2008 - 23:23 #11
QNAP 109 Turbo har ingen blæser, det er et metalcase HDD ligger i, flot titaniumsfarvet case. Ingen blæser der larmer.

de andre har en enkelt blæser, men den siger mindre end en bærbar, min står ca. 2 meter væk og jeg kan ikke høre den, jo hvis der bliver skubbet til den, så vibrere fronten (døren) men det forsvinder når den står på sin plads igen.
Avatar billede bachome Nybegynder
07. august 2008 - 19:43 #12
tak
Avatar billede bachome Nybegynder
07. august 2008 - 19:44 #13
...
Avatar billede bachome Nybegynder
07. august 2008 - 19:44 #14
jeg har probs med at give dig point nordicwolf... ;(
Avatar billede bdf Mester
07. august 2008 - 20:49 #15
Svar