Avatar billede windll Nybegynder
06. august 2008 - 11:27 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved lan og trådløs net

Hej jeg har et lille problem jeg vil høre om der er en her inden der kan hjælp mig med jeg har et lan net, samt på min pc har jeg også et trådløs net via et usb stik mit problem er at jeg kan ikke være på lan samtid med jeg er på trådløs net, så virker det bare ikke. er der en der kan fortælle mig hvorfor og hvordan jeg kan få den til at køre mens så jeg kan dele min internet fra min trådløs net med min anden pc. ?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
06. august 2008 - 13:10 #1
Først,

Har du en router?
Hvordan er du koblet på netværket?
Kan du ikek "tegne" hvordan du har sammensat internettet ala:

WAN (internet) - Router - AP (accespoint) + LAN

???

Jeg vil gerne hjælpe, men beskriv lidt mere om dit netværk. Det kunne være at de får ens IE'er hvis din router er sat forkert op, lige som det kan være en konfigurationsfejl hvis din router også er trådløs mv...
Avatar billede windll Nybegynder
06. august 2008 - 13:21 #2
Hej igen, Fedt du gider håber du kan hjælpe..

Jeg har et pc med et netkort i hvor den er koble via kable til min ander pc, og så har jeg et usb stik som trådløs internet som jeg få internet fra, når jeg aktiver mit trådløs net har jeg internet, men når jeg aktiver mit lan net så dør mit internet som jeg får fra min trådløs USB. jeg får mit internet fra min underbo (Lovligt) via trådløs router
Avatar billede freekyzone Nybegynder
06. august 2008 - 13:32 #3
http://www.eksperten.dk/spm/706198

Så skal du på dit netkort hvor der også er trådløs sætte den til at fungerer som broforbindelse (bro).
Du skal have dit trådløse netkort delt, som kan gøres ved en bro.
Avatar billede windll Nybegynder
06. august 2008 - 13:41 #4
Når jeg gør dette så dør mit internet på denne pc jeg sider på. hvorfor ?
Avatar billede windll Nybegynder
06. august 2008 - 13:49 #5
og jeg får ikke nåde net på min anden pc..
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. august 2008 - 18:43 #6
Gå i egenskaber for dit trådløse netkort,vælg fanebladet Avanceret, sæt vingeben i firkanten "Tillad andre brugere på netværket at oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse", klik på OK.
Nu skulle din PC med trådløs netkort, være sat op til at fongere som dhcpserver for dit eget netværk, så din anden pc skulle nu kunne komme på internet.
Hvis du indskuder en Hub/Switch mellem de to PC'er kan der tilsluttes flere PC'er.
Avatar billede windll Nybegynder
06. august 2008 - 20:58 #7
Hej Osigaard. jeg har slet ikke et sted i avanceret jeg kan sætte vingeben i. jeg har kun adgang til firewall og ikke anden
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. august 2008 - 21:52 #8
Så må der være noget galt med opsætningen af det trådløse netkort.
"Start"->"Kontrolpanel"->"Netværksforbindelser"->"Trådløs netværksforbindelse" Nu vises "Status for Trådløs netværksforbindelse" på fanebladet "Generelt", tryk på knappen "Egenskaber" I den boks der nu kommer frem, vises "Egenskaber for trådløs netværksforbindelse" og der skulle gerne være følgende faneblade:
Fanebladet "Generelt" med knapperne Konfigurer...","Installer...","Fjern" og Egenskaber"
Fanebladet "Trådløse netværk" med feltet "Tilgængelige netværk", med knap "Vis trådløse netværk" og feltet "Foretrukne netværk" med knapperne "Tilføj","Fjern","Egenskaber" og "Avenceret"
Fanebladet "Avanceret" med feltet "Windows Firewall" med knappen "Indstillinger..." og feltet "Deling af Internetforbindelse" med firkanten "Tillad andre brugere på netværket at oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse" og knappen "Indstillinger..."
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. august 2008 - 23:43 #9
Avatar billede osigaard Nybegynder
07. august 2008 - 10:27 #10
Efter test på mit eget system i dag, kan jeg se at du bliver nødt til at investere i en Switch, for at få begge dine PC'ere på internet, ellers er fremgangsmåde som jeg har beskrevet.
Avatar billede osigaard Nybegynder
07. august 2008 - 10:45 #11
Her vises, hvordan Deling af Internetforbindelse er markeret.
http://www.sigaard-silkeborg.dk/eksperten/456.jpg
Avatar billede windll Nybegynder
07. august 2008 - 14:17 #13
Jeg har et switche på mit ejet lan net. en TRENDnet (SKOD model)
Avatar billede windll Nybegynder
07. august 2008 - 14:18 #14
Ups kom til at give point uden at have løst mit problem..
Avatar billede freekyzone Nybegynder
07. august 2008 - 14:29 #15
Point vil blive givet herfra via denne når du har løst problemet :-)

http://www.eksperten.dk/spm/840793

- jeg er jo ikke en "tyv" ;-)
Så der er stadig 60 point til den der løser dit problem :-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
07. august 2008 - 19:01 #16
Sker der noget ?
Prøv "Start"->"Kontrolpanel"->"Netværksforbindelser", marker "Trådløs netværksforbindelse", lav højre museklik, vælg "Egenskaber" og du skulle gerne se følgende faneblade: "Generelt", "Foretrukne netværk" og "Avanceret"
Vælg fanebladet "Avanceret", i feltet "Deling af Internetforbindelse" markeres firkanten "Tillad andre brugere på netværket at oprette forbindelse gennem denne computers internetforbindelse" med vingeben . Se http://www.sigaard-silkeborg.dk/eksperten/456.jpg
"Start"->"Kontrolpanel"->"Netværksforbindelser", "LAN-forbindelse" er det alm. netkort på din PC med den Trådløse forbindelse. Dette netkort skal kabel forbindes med din Switch's uplinkport , din anden PC skal så kabelforbindes til en af Switchen's andre porte, genstart den pc, der ikke kører Trådløst, den skal nu fø en IP tildelt af den pc, der kører trådløst (IP vil være i adresserummet 192.168.0.x (MSHOME.net))
Avatar billede windll Nybegynder
07. august 2008 - 19:13 #17
Prøver lige igen. og smider lige et par pic op så i kan følge med..
Avatar billede windll Nybegynder
07. august 2008 - 19:45 #18
Nu har jeg tage et par pic, så i kan se hvad jeg taler om.. http://www.mailon.dk/net1.jpg og http://www.mailon.dk/net2.jpg her dør jeg da jeg ikke kan rette i det i beder mig om..
Avatar billede osigaard Nybegynder
07. august 2008 - 21:01 #19
Hvordan ser dit Tilføj/fjern Windows-komponenter ud, under "Netværkstjenester" skal klientprogram til registrering og styring af Internetgateways være enabled/aktiveret.
Det er det eneste punkt under "Netværkstjenester" jeg har enabled/aktiveret, og jeg har feltet "Deling af Internetforbindelse" på fanabladet "Avanceret" på alle netkort.
Kontroller om Windows-komponenten "klientprogram til registrering og styring af Internetgateways" under "Netværkstjenester" er enabled/aktiveret, hvis ikke så prøv at slå det til, og se om du så ikke får feltet "Deling af Internetforbindelse" på faneblkadet "Avanceret"
Avatar billede windll Nybegynder
07. august 2008 - 21:33 #20
Jeg ved ikke om det er fordi jeg køre på en xp home, at det ikke virker. eller om det er nemmer på min server som køre med Windows 2003 web, for her kan jeg bare ikke blive klover..
Avatar billede windll Nybegynder
07. august 2008 - 21:33 #21
må enlig sige hvis der er nåde jeg skal tage foto af og smide op..
Avatar billede osigaard Nybegynder
07. august 2008 - 23:08 #22
Jeg kører også XP-home, på denne her maskine, hvor jeg har testet.
Prøv at gå i "Tilføj eller fjern programmer", vælg ude til venstre punktet "Tilføj/fjern Windows-komponenter",søg ned til 7. punkt "Netværkstjenester", tryk på knappen "Detaljer..."
Avatar billede osigaard Nybegynder
07. august 2008 - 23:15 #23
Jeg kører også XP-home, på denne her maskine, hvor jeg har testet.
Prøv at gå i "Tilføj eller fjern programmer", vælg ude til venstre punktet "Tilføj/fjern Windows-komponenter",søg ned til 7. punkt "Netværkstjenester", tryk på knappen "Detaljer...", sørg for at øverste punkt "klientprogram til registrering og styring af Internetgateways" er valgt (v i firkanten ude til venstre), tryk på knappen OK
Avatar billede osigaard Nybegynder
07. august 2008 - 23:32 #24
og tryk så på fortsæt.
Evt genstart kontroller så om du ikke får feltet "Deling af Internetforbindelse" på fanebladet "Avanceret" i egenskaber for netkortet.
Ellers er jeg godt nok tom for ideer.
Ellers kunne du jo ugså prøve at investere i et PCI Wireless kort.
Jeg er ikke klar over om det manglende felt  "Deling af Internetforbindelse", skyldes at dit trådløse kort er USB, mens mine er PCI.
Avatar billede windll Nybegynder
08. august 2008 - 10:10 #25
Hej igen

Jeg ved ikke hvad jeg fik gjort men i går lykkest det mig at få lave en bro men jeg kun bare ikke få lov at gå på med den anden pc. jeg kan ikke få lov at lave en bro nu. hvad der er sket ved jeg bare ikke jeg kan godt under lan give lov til at del net bare ikke på min UDB, om det er fordi det er et usb ved jeg heller ikke.
Avatar billede windll Nybegynder
08. august 2008 - 10:10 #26
jeg kun ikke få lov at oprette en bro med del forbindelse
Avatar billede osigaard Nybegynder
08. august 2008 - 15:24 #27
Hvis feltet "Deling af Internetforbindelse" på fanebladet "Avanceret" i egenskaber for netkortet, findes på LAN-forbindelsen (netkortet til netkabel men ikke på din Trådløse forbindelse, kan det kun akyldes at det trådløse kort er USB.
Hvis du investerer i et PCI Wireless-Lan kort, og monterer det i din server, kan du lade serveren være den PC, der kører Internet trådløst og derved vil være din Internetgateway, jeg formoder at din anden PC er en bærebar. Installeres et PCI Wireless-Lan på serveren, er det serveren, der skal dele internet.