Avatar billede denjoer Nybegynder
05. august 2008 - 20:40 Der er 10 kommentarer

Hjælp til Installering af nyt Grafikkort

Hej, jeg har købt et nyt grafikkort sat det i min pc fra 2007 med windows xp sp3. Humlen er at grafikkortet konflikter med det som i forvejen sidder onboard i pc´en. Har prøvet at deaktivere det som sidder onboard men xp finder det så igen ved opstart. Er der en flink sjæld som har en god idé til at få mit nye grafikkort til at virke?
På forhånd mange tak.
Avatar billede rebecca Novice
05. august 2008 - 22:16 #1
Hej Du skal ind i bios og deaktivere dit onboard grafikkort
Avatar billede rebecca Novice
05. august 2008 - 22:18 #2
Alt efter hvilken pc du har trykker du F1 eller delete etc., det står på skærmen ved opstart af pc'en hvad du skal trykke på
Avatar billede denjoer Nybegynder
06. august 2008 - 08:29 #3
Hvis jeg deaktivere mit grafikkort i bios ryger skærmen, dvs bliver sort. Så det løser desvære ikke udfordringen. Øv..min skærm er sort nu og ved ikke hvordan jeg aktivere skærmen nu hvor den er slået fra i BIOS. Bad luck..
Avatar billede rebecca Novice
06. august 2008 - 21:07 #4
I bios skulle der gerne være et sted hvor du kan slå dit onboard grafikkort fra og det andet til.

Hvilket bundkort har du i maskinen ?

Bios kan resettes ved jumper på bundkortet eller blot ved at fjerne batteriet et par minutter og så montere det igen
Avatar billede john.doe Nybegynder
07. august 2008 - 11:02 #5
flyt skærmstikket til det nye grafikkort.
Avatar billede denjoer Nybegynder
07. august 2008 - 17:39 #6
Jeg har fået min skærm tilbage efter at måtte reset cmos men løser stadig ikke udfordringen med grafikkortet. Bundkortet hedder: Gigabyte GA-69V AM2 motherboard. Grafikkortet sidder i pci-e.

Hjælper ikke at flytte skærmstik til det nye grafikkort. Windows xp skal først finde det nye grafikkort før det har effekt.
Avatar billede denjoer Nybegynder
07. august 2008 - 17:40 #7
Det nye grafikkort som jeg gerne vil have til at virke hedder Geforce 8800gts.
Avatar billede rebecca Novice
07. august 2008 - 18:13 #8
SOm john doe skriver skal du sætte skærmstikket i det nye grafikkort, start pc'en og gå ind i bios slå onboard grafikkort fra og vælge pci-e gemme og lukke bios så burde det virke
Avatar billede denjoer Nybegynder
08. august 2008 - 11:25 #9
pci-e står til auto i bios så den burde finde det automatisk når windows xp starter op så indlæses hardware hvis det understøttes. Bare sjovt at blæseren starter på grafikkortet men xp ikke har nosser nok til at finde grafikkortet ved opstart. seriøst irreterende. Såfremt jeg deaktivere onboard grafikkort bliver skærmen sort og jeg skal reset cmos så det må kunne løses på en anden måde. Håber i kan hjælpe mig videre. ellers må jeg bytte grafikkortet. Ønsker en god weekend herfra.
Avatar billede denjoer Nybegynder
08. august 2008 - 11:27 #10
jeg har iøvrigt prøvet at sætte skærmstik over i det nye grafikkort men desvære uden held. Der sker ingen ting.