Avatar billede lingo Nybegynder
05. august 2008 - 11:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Backup i SQL server 2005 (automatisk)

Jeg har en windows 2008 der kører SQL server 2005.
Min database heri hedder i øjeblikket TEST.

Jeg ønsker min SQL server til automatisk at lave en backup af TEST hver nat og overskrive den gamle backup. Den skal lægge backuppen på c:\backup

er der nogen der kan hjælpe mig her?

På forhånd tak
Avatar billede teepee Nybegynder
05. august 2008 - 12:06 #1
BACKUP DATABASE test TO DISK = 'c:\backup\test.bak' WITH INIT
laver en komplet backup som overskrives
Den kan du så lave en schedule på EM
Avatar billede lingo Nybegynder
05. august 2008 - 12:49 #2
Hvor skal jeg skrive det henne?
EM, står det for enterprise manager, svarende til Server managment studio i 2005'eren?
Avatar billede teepee Nybegynder
05. august 2008 - 13:11 #3
Jep, det var den jeg mente. Under server agenten kan du oprette et nyt job som du kan schedulere, og under Step 1 skriver du ovenstående kommando ind i kommandofeltet.
Avatar billede lingo Nybegynder
05. august 2008 - 13:20 #4
Tak for det. Ser ud til at virke fint.