Avatar billede tangveje Nybegynder
05. august 2008 - 10:23 Der er 1 løsning

Kan ikke mounte CD og memory cards

Jeg har et problem med min bærbare, som kører OpenSuSe 11 med XFCE. Hvis jeg sætter en CD eller et USB memory card i mens jeg er logget ind som en almindelig bruger (ikke root) kommer den med følgende fejl

Failed to mount "navnet på enheden"
org.freedesktop.hal.storage.mount-removable no <-- (action, result)

Der dukker et ikon op på skrivebordet med enheden, men prøver jeg at åbne, mounte eller unmounte den får jeg et advarselsvindue uden nogen meddelelse. Bare en tom dialogboks.

Gør jeg det som root er der ingen problemer, bortset fra at enheden ikke kan åbnes af andre brugere. Jeg har prøvet at gøre min normale bruger medlem af root gruppen, og nu kan jeg åbne og læse enheden (men ikke skrive). Jeg skal dog stadig logge ind som root når jeg sætter enheden i eller skal have den ud, hvilket er ganske upraktisk.

Nogen der ved hvordan jeg løser dette? Jeg går ud fra det har med rettigheder at gøre, men derudover er jeg lost.
Avatar billede tangveje Nybegynder
12. august 2008 - 12:56 #1