Avatar billede futte850 Nybegynder
04. august 2008 - 18:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Canon eos 450d live view

Jeg har for en lille uges tid siden fået mit nye eos 450d.
Mit problem er så, at jeg har slået live view til på kameraet og nu vil jeg gerne fokuser, men kan slet ikke finde ud af hvordan man gør, har set at man kan trykke på stjerne knappen, men der sker intet når jeg trykker på den.. Nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede uffesteenberg Novice
04. august 2008 - 19:55 #1
Hvis du ikke får hjælp, så prøv at spørge på fotostart.dk ;-)
Avatar billede nemlig Professor
04. august 2008 - 20:30 #2
Jeg har selv 450d. Du kan desværre ikke fokusere, når du anvender liveview. Noget med at spejlet er oppe, og at autofokus derfor ikke virker.
Men du kan stille skarpt manuelt.
Avatar billede nemlig Professor
04. august 2008 - 20:44 #3
Er lige blevet klogere efter jeg har kigget i manualen.
Det er helt korrekt at anvende *-knappen, når liveview er slået til.
Herved lukker den et kort øjeblik for liveview, spejlet falder ned, der stilles skarpt og liveview kommer frem igen.
Avatar billede nemlig Professor
04. august 2008 - 20:45 #4
Kan du heller ikke flytte på fokuspunktet eller forstørre fokusområdet med de 4 navigationstaster og + (forstørre)??
Avatar billede futte850 Nybegynder
06. august 2008 - 13:27 #5
Det som "nemlig" siger er korrekt, men det eneste jeg kan med mine x og - knapper er at jeg kan forstørre billedet på skærmen, men kan jeg simpelhen ikke finde ud af hvordan jeg fokuser som du rigtig nok siger, at det står i manulen. Det eneste jeg får ud af at tage et billed i live view er, at billederne bliver meget sløret og det ved jeg med sikkerhed at det ikke er meningen.
Avatar billede milter Ekspert
06. august 2008 - 17:01 #6
@ futte.

Du skriver:

"Det eneste jeg får ud af at tage et billed i live view er, at billederne bliver meget sløret og det ved jeg med sikkerhed at det ikke er meningen."

Nej, det er ikke meningen, men det er et ret naturligt resultat af den metode. Et skarpt billede kræver, at adskillige forudsætninger er opfyldt, og en af dem er, at kameraet holdes meget stille. Ved at bruge "den gamle metode" med at holde kameraets søger op til øjet får du en meget bedre støtte end ved at holde det ud fra kroppen.

Men det besvarer nok ikke helt dit spørgsmål. Har du kigget manualen igennem fra A til Z?

Moderne, digitale SLR-kameraer har hundredvis af indstillingsmuligheder, og mange af dem er kun mulige sammen med andre indstillinger i andre menuer.
Avatar billede nemlig Professor
06. august 2008 - 21:54 #7
futte850: Når du trykker på *knappen skal du gerne opleve:
1. liveview afbrydes
2. spejlet falder ned på plads
3. Kameraet stiller skarpt
4. Spejlet løftes igen
5. Liveview tændes igen.

Men det er vigtigt, at du holder *knappen inde, indtil kameraet har bekræftet, at der er stillet skarpt. Kameraet giver et bib, når der er stillet skarpt. Først derefter slipper du *-knappen.

Hvis du tror, der er tale om rystelser, kan du jo bare teste med en hurtig lukketid.
Avatar billede futte850 Nybegynder
07. august 2008 - 17:07 #8
Synes ellers at jeg har trykket på den knap.. men jeg må jo bare prøve igen..!!!
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2008 - 22:56 #9
opret dig på canon officielle forum i dk

http://www.canoneos.dk/login.aspx

kan anbefale du downloader alle deres kursus videoer de er gratis

har du læst manualen der står der i hvordan du laver focus
Avatar billede futte850 Nybegynder
06. december 2009 - 19:54 #10
smid lige et svar nemlig
Avatar billede nemlig Professor
06. december 2009 - 20:15 #11
Svar :)