Avatar billede mr_oasis Nybegynder
04. august 2008 - 17:07 Der er 3 kommentarer

Konvertering af lyd til FM signal i kabel.

Sagen er den at jeg har et ellers udmærket mini-stereoanlæg. Desværre er der ikke nogen form for input eller AUX på det, faktisk ikke andet end et input antennestik. Det jeg gerne vil er at have lyden fra min computer ud gennem de rigtige højttalere.

Jeg har kigget mig omkring og fundet frem til en af disse FM Transmitters - der konverterer lydsignalet til et FM signal; http://www.proshop.dk/showProduct.aspx?prodid=103050. Dette signal sendes så trådløst ud på en bestemt frekvens, og kan høres ved at stille radioen ind på denne frekvens. Det virker fint med radioen i min mobil, men desværre vil den indbyggede radio i anlæget ikke levere noget der er værd at lytte til.

Det jeg søger er derfor lidt råd til hvordan jeg kan komme videre. Såvidt jeg selv kan ræssonere mig frem til, så vil det virke ganske glimrende hvis signalet efter at være blevet konverteret kom analogt i et helt almindeligt antennekabet. Problemet er altså bare at finde sådan en FM sender, eller en eller anden enhed der kan noget tilsvarende - og som også har kablet output. Er der nogle der ved om sådan noget overhovedet findes, og i så fald hvor jeg kan få fat på det?
04. august 2008 - 19:04 #1
Avatar billede mr_oasis Nybegynder
04. august 2008 - 20:27 #2
Jeg har haft diskutionen sideløbbende et andet sted, og det er lige præcis blevet resultatet.

Godt nok fra T-Hansen: http://www.thansen.dk/product.asp?c=1996227856&n=1200267219&pn=1221435821
Da det jo kører på 12 volt jævnstrøm skan jeg have en transformator også: http://www.matronics.dk/produkter/Husfritid/Ledbelysning/Transformator.aspx

Spørgsmålet er så bare om 450 milliampere er nok til at trække den, eller om jeg hellere skal købe den med 2 ampere bare for at være sikker. Så mangler der bare lidt kabler, og så bliver det nok også til lidt frihåndsløsning med hensyn til strømforsyningen - og så skulle  det vist virke :-)
04. august 2008 - 21:59 #3
Jeg kan virkelig ikke forestille mig at den kan bruge særlig meget strøm.
Men du må nok hellere emaile thansen, eller vente med at købe strømforsyningen, inden du har modtaget fætteren.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1996227856&n=469331449&pn=1284530926