Avatar billede bdai Nybegynder
04. august 2008 - 02:47 Der er 3 kommentarer

Baggrund, hvorfor kan den ikke skiftes?

Hej allesammen.

Det her er lidt af et underligt spørgsmål efter jeg har haft computer i mange år, men jeg har altså købt en ny og der er vista på.

Mit problem er nu at jeg ikke kan skifte min baggund til et tilfældigt billede efter eget valg. Jeg kan ændre tema. Windows skfiter fint tema.

Hvis jeg vælger et tilfældt billede til min baggund sker der intet med baggunden, dog ændre den min processer linje til mit ønskede billede.

Endvidere når jeg slukker min computer kan jeg se det sidste billede jeg har vaglt mens >windows lukkes<.

Nogle forslag?

btw. Jeg står som administator, og på nogle af mine venners computer med vista kan jeg fint finde ud af at ændre deres baggrundsbillede.

Thanks
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 08:25 #1
www.vistaguide.dk

måske skal du være superadministrator for at gøre det.

slå UAC fra i kontrolpanel brugerkonto og derefter fjerne hak i måden den og så videre

Slå super administrator account til

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:yes"
6. Tryk ok

Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden password, så dette skal selvfølgeligt sættes.

Fjern superadmin funktionen igen

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:no"
6. Tryk ok

hvis du bruger andre programmer og det kunne måske være spybot search and destroy

den kan måske beskytte din start adresse. jeg bruger aldrig tea timer i den.

m.v.h
Avatar billede jensemi Nybegynder
30. september 2008 - 13:42 #2
Hej.

En evt. løsning kunne være at omdøbe dit billede til DesktopWallpaper og smide det i windows mappen.

\M
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2011 - 09:03 #3
var det løsningen