Avatar billede bobber0001 Nybegynder
02. august 2008 - 17:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sort skærm ved afspilning af videofiler

Når jeg afspiller en videofil (har prøvet mpg og avi) så går min afspiller i sort, mens lyden fortsætter.

Jeg har afinstalleret og geninstalleret FFSHOW video decoder, samt K-Lite codec pack flere gange.

Jeg har kørt windows update.

Jeg har opdateret directx.

Jeg har opdateret mine grafikkortdrivere.

Jeg har prøvet WMP11, Media Player Classic og VLC Player, aller har samme fejl.

De filer jeg prøver at afspille er filer jeg har afspillet flere gange før.

Umiddelbart kom fejlen efter, at jeg havde pillet ved anti-aliasing opsætningen i CCC. Jeg har dog sat indstillingerne tilbage til default uden at problemet blev løst.

Hjælp!
Avatar billede bobber0001 Nybegynder
02. august 2008 - 18:38 #1
Jeg har prøvet at bruge et program kaldet codec sniper, som skulle kunne finde alle beskadigede codecs. Det fandt 6 codecs, alle med samme navn, som var en del af windows live. Dem har jeg fjernet.

Jeg har også deaktiveret to Windows Live Mesh Remote Support grafikdrivere, som er en del af Windows Live Mesh. Jeg tænkte at der måske var et andet video output der spiste mine videoer.

Men intet har virket - har stadig kun lyd - sort video.
Avatar billede bobber0001 Nybegynder
02. august 2008 - 21:01 #2
Okay, jeg skulle åbentbart bare køre en system restore.
Fedt nok at det virker - nederen at bruge så meget energi på noget med en så simpel løsning.