Avatar billede imma Forsker
23. juni 2001 - 14:16 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Tror mit grafikkort fucker up

Hejsa jeg er desperat--- jeg kan ikke køre nogen spil lige for tiden som skal bruge 3d...

den skriver f.eks rg2001.exe has generated errrors and will be closed by windows you will need to restart the program
an error log is being created...

Den her fejl kommer hver gang- jeg vælgeret spil der bliver hardware accelerated i direct3d hardware...

jeg har et asus v 6800 m 32 mb DDR ram.

hvis der er nogen der fikser mit problem så er de verdens sejeste

hilsen Jon
Avatar billede chruker Nybegynder
23. juni 2001 - 14:18 #1
Har du den nyeste driver til dit grafikkort installeret ?  Samt den nyeste version af DirectX (version 8.0a) ?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2001 - 14:18 #2
prøv og skriv dxdiag i kør

tryk på fanebladet skærm
Vælg så Test direct3d

så finder du ud af om det er kortet
Avatar billede imma Forsker
23. juni 2001 - 14:19 #3
Jeg har den driver installeret som følger med grafikkortet på cd-rommen jeg kører forresten med windows 2000
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2001 - 14:20 #4
ellers så prøv og fjern alt hva der heder driver til dit kort og så genstarte

Så hent de nyeste driver hos nvidia bagefter
Avatar billede imma Forsker
23. juni 2001 - 14:22 #5
jeg har lige testet det som du skrev der fungerede det fint
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2001 - 14:23 #6
når jeg mener fjern er det selvfølelig under enhedhåndtering
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2001 - 14:24 #7
hvilken direct x version har du

det står også i det program
Avatar billede imma Forsker
23. juni 2001 - 14:25 #8
directx 8.0
Avatar billede makse Nybegynder
23. juni 2001 - 14:29 #9
Prøv Start - Kør > drwtsn32.exe Fortæl hvad der står i loggen.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2001 - 14:29 #10
æhhm hva er det for et spil du prøver og køre
Avatar billede imma Forsker
23. juni 2001 - 14:31 #11
det er roland garros2001-- men det er med alle 3d spil med direct3d hardware acceleration
Avatar billede imma Forsker
23. juni 2001 - 14:32 #12
Til makse--- jeg har lige prøvet at køre den fil-- den log er jo kæmpe hvor mere specifikt skal jeg kigge
Avatar billede imma Forsker
23. juni 2001 - 14:34 #13
den her går igen mange gange----

hmm måske er det ikke kun grafikkortet----

for nogen gange går internet explorer også ned

Der skriver den nøjagtig det samme iexplore.exe has generated errrors and will be closed by windows you will need to restart the program
an error log is being created...

det her står i starten af loggen

Application exception occurred:
        App: iexplore.exe (pid=1352)
        When: 2/25/2000 @ 16:45:56.445
        Exception number: c0000005 (access violation)
Avatar billede imma Forsker
23. juni 2001 - 14:37 #14
Når jeg højreklikker på mit skrivebord og kigger på settings--- så står der under display (default monitor) on ASUS V6800 v.3.68

jeg har en SONY trinitron skærm Multiscan #400 kan det have noget med det at gøre

og hvordan finder jeg den skærm driver-- jeg har desværre forlagt disketten somewhere
Avatar billede chruker Nybegynder
23. juni 2001 - 14:40 #15
Er dit system overclocket ?

Har du fået noget nyt hardware i maskinen ?
Avatar billede imma Forsker
23. juni 2001 - 14:40 #16
min maskine er ikke overclocket og der er ikke kommet nyt hardware i den
Avatar billede makse Nybegynder
23. juni 2001 - 14:52 #17
Prøv at Cleare loggen. Kør programmet, og kig så igen i loggen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 15:37 #18
Har du mange trs filer kørende i proceslinien, prøv at sætte dem ud af spillet.
Og så lige min favorit, -få fjernet alle de tmp-filer der hober sig op hver dag og kør en deframentering på HD.
Sørg også at du ikke har en helvedes masse fonte liggende, de bruger oxo af huken.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 15:39 #19
PS: Du havde såmænd ikke behøvet at opgive hvilket OS du havde, det ku\' man se på fejlmeddelelsen ;o)
Avatar billede themulan Nybegynder
24. juni 2001 - 13:37 #20
prøv at installere SP2 til win2k (http://www.electic.com/download_file/dl.cgi?winsp2 ) og hent de nyste driver fra asus (www.asus.com) de hedder 12.60.. og hvis du bruger et via chipset så hent de nyste driver til det på www.viahardware.com... eller http://www.viatech.com/download/drivers/4in1432v.zip håber det vil hjælpe på dit problem.. hjalp for mig.. =)
Avatar billede hologram Nybegynder
12. juli 2001 - 02:30 #21
Hvor mange RAM har du og hvilket bundkort har du?
Avatar billede themulan Nybegynder
13. juli 2001 - 18:46 #22
jeg har 256 mb ram og bruger Asus A7V bundkortet...
Avatar billede hologram Nybegynder
16. juli 2001 - 05:00 #23
Det var nu godtnok Imma jeg spurgte... ;)