Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
31. juli 2008 - 19:45 Der er 9 kommentarer

Hvilket grafikkort passer?

Hej alle sammen..

Jeg har for nyligt købt mig fattigt i nyt kabinet, nyt motherboard (ASUS P5N-E SLI), og 4 gb kingston ram blokke..

Jeg havde tænkt mig at tage min gamle proccesor, hukommelse og grafikkort over på det nye motherboard, alt sammen passer egentlig også undtagen mit grafikkort..

Jeg kan tænde computeren, kølerne går igang, men skærmen viser intet..

Hvis jeg nu siger jeg satser på at kunne bruge 500-700 kr på et nyt grafikkort, er der så nogle der kan anbefale hvilket der ville være bedst at sætte på dette bundkort?:

http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=P5N-E/SLI&GroupGuid=3510&SelectedGroup=3510

VH. Henrik Truelsen
Avatar billede oliolioli Nybegynder
31. juli 2008 - 23:43 #2
Hvad skal du bruge grafikkortet til? Hvis spil, hvilke spil?
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
01. august 2008 - 00:13 #3
Hej oliolioli.

Jeg skal faktisk ikke rigtigt bruge den til spil, men jeg bruger den til en studie computer i min hjemmestudie.. jeg har en ok spille computer på mit værelse :-)

Jeg må indrømme jeg ikke har sat mig det store ind i "grafikkort verdenen" hvis man kan kalde det det.. Men jeg bruger programmerne Cubase 4, Ableton Live 7.03 og Waves gold bundle hvis det kan væer til nogen hjælp..

Også er jeg egentlig mest interreseret i et godt billede når jeg ser film, hvis jeg skal vælge noget grafikkortet skal være god til? :-)

Men det jeg er mest nervøs for er at købe et grafikkort hjem, der simpelthen bare ikke passer sammen med mit bundkort? da det sådan set er den sitiation jeg er i lige nu med min gamle grafik kort :-(
Avatar billede peet-49 Novice
01. august 2008 - 09:13 #4
Dit bundkort kører med PCI-E kort, endda i SLI, så du kan køre med 2 slikompatible kort.
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
01. august 2008 - 15:04 #5
hej peet-49..

okay det lyder som om du har styr på det, bare du har sagt god for det duer til mit bundkort det du sendte link til der, så køber jeg det? :-)
Avatar billede peet-49 Novice
01. august 2008 - 15:17 #6
Linket er til den rigtige type kort.
Avatar billede henriktruelsen Nybegynder
01. august 2008 - 16:00 #7
hmm.. jeg kan ikke bestille med mastercard over den der side.. ville det her grafikkort også fungere?:

http://getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=EN8500GT%2FHTP%2F1G&GroupGuid=3525&SelectedGroup=3525
Avatar billede meterpunk Nybegynder
01. august 2008 - 22:55 #8
Du kan også købe en magen til det som peet-49 linker til. http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=8500GT-I4F3D og så sparer du en flad 50,-
Avatar billede oliolioli Nybegynder
01. august 2008 - 23:51 #9
8400 fra Nvidia er ment til film - og det skulle vist nok passe til din computer - og så er det heller ik for dyrt.
Og billigere end meterpunks forslag.

Det er et ok kort, når det er til film - understøtter alt, det skal - kan nemt vise dig 100fps, hvis du ser HD-film - ja.