Avatar billede ruch Nybegynder
31. juli 2008 - 08:05 Der er 2 kommentarer

Separate sikkerheds programmer eller internet suite

Hej, jeg faldt over den her Security Starter Kit (http://www.download.com/8301-2007_4-9835640-12.html), men så er det hvor jeg kom i tvivl, kan det sådan ydelsesmæssigt betale sig med flere sikkerhedsprogrammer?

og kan de gratis programmer godt måle sig med dem der koster? F.eks. BitDefender, ZoneAlarm, BullGuard osv.

og er det en god liste af programmer eller vil du foreslå noget bedre?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. juli 2008 - 08:20 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. juli 2008 - 10:14 #2
Helt generelt skal du have flere sikkeredsprogrammer, forstået på den måde at intet program dækker hele spektret. Det er dog også vigtigt at forstå at det er en dårlig ide f.eks. at have to virus scanner programmer installeret på samme maskine da det vl slå maskinen helt ihjæl.

Taler vi netværk er der sikkerhed vundet i f.eks. at have en virus scanner til klienterne og en anden på serverne.

Når man så skal sige noget om hvad man skal vælge af udvalget, så bliver det meget vandskeligt. Der findes ganske mange programmer der overlapper hinanden eller som løser den samme opgave.

Man ser tit spørgsmålet, "hvad er det bedste program" oog svaret er at det bedste program ikke findes. Hele sikkerhedsverdenen er dynamisk og ændre sig fra dag til dag. Det antivirus program eller den firewall der er bedst i dag, har måske et kæmpe hul i morgen eller mangler en opdatering.

Når du skal vælge kan du roligt vælge et af de anerkendte gratis programmer. De er i mine øjne lige så gode som betalings programmerne når man ser bort fra muligheden for support fra producenten og selv her kan de fleste gratisprogrammer følge med. Du bør vælge et anerkendt program der kommer med hyppige opdateringer, som du har tillid til og som du kan bruge. Du bør som minimum have en firewall, et godt antivirus program, noget anti spyware scanner/fjerner og så bør du sørge for at disse altid er opdateret.

Et godt sted for den slags er www.spywarefri.dk. de har gratis paker liggende og du kan få specifik råd og vejledning om enkelt produkter