Avatar billede kc-gangster Nybegynder
30. juli 2008 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lav pive lyd i headset

Hej gutter, jeg har onboard lydkort Asus P5KC.

Jeg har en konstant pive lyd i headsettet, den er meget meget lav men det irriterer mig stadig grænseløst.

Nogen der har ide om hvad det kan skyldes?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. juli 2008 - 15:51 #1
Det er selvfølgelig ikke med vilje, men alligevel meget normalt. Om du så udskifter kortet ændrer det nok intet.
Jeg har det samme i min bærbare. Hyletoner fra computeren selv er også ret almindeligt desværre.
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 17:09 #2
Jeg har selv lige haft samme problem - og en driveropdatering løste problemet. Har du prøvet det?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. juli 2008 - 17:15 #3
Ja det virker også for nogle, men langt fra alle.
Faktisk mere normalt at det ikke gør.
Prøv evt. også med BIOS opdatering, har også hjulpet for nogen.
Avatar billede kc-gangster Nybegynder
30. juli 2008 - 18:38 #4
Jeg har opdateret bios, kan jeg godt finde driver til lydkortet når det sidder i bundkortet? er det så ik bare bundkorts opdatering?
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 20:14 #5
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Gå ind på den side der:

1. vælg "Motherboard"
2. Vælg "Socket 775"
3. vælg "pk5c"

Tryk Search - Så vil du komme ind på en side med drivere til dit motherboard, inklusive lyd drivere. Så jo, du kan godt opdatere lyddrivere selvom det er onboard. Prøv at se om det skulle have en effekt.
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 20:14 #6
OG husk selvfølgelig at vælge den driver der hører til dit styresystem ;)
Avatar billede kc-gangster Nybegynder
30. juli 2008 - 21:45 #7
Har opdateret og stadig det samme desværre :(
Avatar billede Six Nybegynder
30. juli 2008 - 22:16 #8
Det var ærgeligt, så skyldes det nok dårlig skærmnign. Så er den sidste løsning nok et eksternt lydkort.
Avatar billede kc-gangster Nybegynder
20. september 2009 - 17:59 #9
lukker