Avatar billede fld Nybegynder
30. juli 2008 - 10:41 Der er 6 kommentarer

Opsætning af netkort

Hej,

Jeg har efter at ha installeret sbs 2003 sat en netgear router mellem og nu kan jeg ikke få sat det op igen.

Nå jeg bruger Connect to the internet får jeg fejlen: The wizard cannot set the DHCP scope options.......

Jeg har inde i routeren disablet DHCP så sbs 2003 kan håndtere den.

Jeg vil næsten gætte på det er inde under Netværksforbindelser, men jeg er ikke klar over hvad jeg skal angive
Avatar billede fld Nybegynder
30. juli 2008 - 12:02 #1
Under TCP/IP var ip sat til 192.168.15.2 kørte jeg så connect to the internet fik jeg under opsætningen en fejl på router ip adressen ? Noget med at de ikke stemmer overens....
Avatar billede creapet Nybegynder
30. juli 2008 - 12:22 #2
Tjek din routers ip. Den skal have 192.168.15.x, på LAN siden, før din server kan komme på.

Eller bar helt simpelt. Gå ind på din netgear på http siden.
Give din LAN IP - 192.168.1.1.

Gå ind på din server og giv den 192.168.1.10.

Tjek dit netværk og dns-servere med en pc på netværket og lav ipconfig -all i en cmd-prompt.
Når du sætter dit netkort op manuelt, skal du huske at angive dine dns-servere før du kan komme på nettet.
Avatar billede serverservice Praktikant
31. juli 2008 - 10:41 #3
Det afhænger lidt af hvordan du din router er sat op til serveren.
Anvender du routeren alene som gateway skal den have ip på samme subnet som dit netværk.

Er dit netværk internet- router - server - pcér så kan du ikke router til samme subnet . det gælder altid for routing.

Hvordan er din router sat op - som gateway eller bare som router foran serveren?
Avatar billede fld Nybegynder
02. august 2008 - 10:21 #4
Undskyld jeg ikke har fået svaret, jeg er total blank på sbs 2003 og lavede en ny DHCP scope og fik den op og køre, siden har jeg læst og læst og lært lidt mere : ) vil i ikke smide et svar.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. august 2008 - 11:18 #5
jo værsgo - jamen så må du igang med at læse tykke bøger om server.
Avatar billede fld Nybegynder
06. august 2008 - 21:31 #6
serverservice, det er jo lige det : )

creapet, vil du ikke smide et svar?