Avatar billede jekk Nybegynder
30. juli 2008 - 10:15 Der er 9 kommentarer

Hvor ligger OutLook sine konti ?

Har været nød til at installere Windows XP Home igen,
men inden da, tog jeg en kopi af Application data / Microsoft / OutLook - mappen...

efter retablering af OutLook og førnævnte mappe kopi
startede mit OutLook godt nok med mine mails ...
men jeg kan ikke få adgang til min email-konti !

hvor gemmer OutLook disse oplysninger ?
Avatar billede leif Seniormester
30. juli 2008 - 10:24 #1
Indskriv dem igen selv
Avatar billede jekk Nybegynder
30. juli 2008 - 11:03 #2
jo, men der er bare lige det - at jeg får en fejlmelding, når jeg vil ind for at oprette dem ...
ligeledes får jeg en fejl, når jeg klikke på send/modt.

det er ligesom om, at der mangler noget, som OutLook forventer, skal ligge i en eller anden mappe !?
Avatar billede leif Seniormester
30. juli 2008 - 11:07 #3
Hmm, jeg flytter min .PST fil og derefter taster jeg mine konti ind
30. juli 2008 - 12:24 #4
Tips: ... Check om *.PST filen er skrivebeskyttet ?
Avatar billede newts Nybegynder
30. juli 2008 - 15:32 #5
prøv i:
C:\Documents and Settings\*navnet på brugeren*\Application Data\Microsoft\Outlook
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. juli 2008 - 02:57 #6
Prøv denne her:

Knappen "Start/Kør/Gennemse", klik dig frem til filen "Scanpst.exe". I Office 2003 ligger den i mappen "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\", kør programmet- udpeg stien til din "Outtlook.pst" og se om det klarer problemet.
Hvis dette ike virker, så flyt din pst-fil fra mappen (Application data / Microsoft / OutLook) eller nøjes med at omdøbe den. Hvis du nu genstarter din Outlook, som du skal afslutte fuldstændigt, eller kan du ikke få lov til at flytte eller omdøbe din pst-fil, og du så kan få lov til at sætte din konto op, og outlook virker, så kan du kopiere pst-filen tilbage, eller omdøbe den, så den overskriver den nye pst-fil.
Så burde din outlook fungere igen.
Hvis dette heller ikke virker, så kan du sætte outlook op igen, derefter kan du importere dine mails og kontaktpersoner til den nye opsætning fra den gamle pst-fil.

God fornøjelse med øvelsen.
ptj_11
Avatar billede jekk Nybegynder
01. august 2008 - 13:09 #7
tak for de gode anvisninger...
underligt at stifinderens søgefunktion ikke finder nogen filer *.pst
heldigvis, så kunne dos commandoen finde den...
jeg flyttede filen til et andet drev...
men fejlen fortsatte, når jeg ville ind til emailkonti under Funktioner:
"Handlingen lykkedes ikke på grund af en fejl i registreringsbasen eller installationen ...."

der var ingen synlige fejl under installationen...
hvordan retablerer man så registreringsbasen ???
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. august 2008 - 22:21 #8
Hej Jekk

Du kan ikke reetablere registreringsdatabasen uden at vide præcist hvor der skal stå hvad, med mindre du har en backup af en fungerende registreringsdatabase.
Jeg vil foreslå en af 2 muligheder:

Forsøg først at finde og rette fejl i Office-installationen.
Dette gør du på en af følgende måder:
I menúpunktet "Hjælp" kan du i en MS-Office 2003 klikke på menúpunktet "Find og ret fejl".
Eller lægge installationscd´en i drevet, og køre installationen igen.

Når dette er gjort, følges anvisningen fra tidligere.

Når stifinder ikke finder nogen filer *.pst, så skyldes det, at stifinder som standard står til ikke at vise skjulte filer og mapper, derfor er søgefunktionen logisk heller ikke automatisk søge i samme. Man kan dog bede søgefunktionen om at søge også i skjulte filer og mapper.
Du kan indstille visningen i stifinder til altid at vise skjulte filer og mapper:
Åbn stifinde, gå i menúpunktet "Funktioner/Mappeindstillinger, her vælger du fanebladet "Vis", sætte en flueklat i punktet "Vis skjulte filer og mapper".

Her kan du også fjerne fluebenet i punktet "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"

Dette giver et bedre overblik over filer i stifinder.
Hilsen
ptj_11
Avatar billede jekk Nybegynder
05. august 2008 - 19:40 #9
tak igen ...

jeg prøver at installere igen ...