Avatar billede neostar Nybegynder
30. juli 2008 - 08:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Strømspareskinne

Jeg har købt sådan en smart strømspareskinne, som sættes i USB porten, og når computeren slukker, slukker resten af de ting til computeren også. Men det virker ikke, der er åbenbart konstant strøm til min computer.. Men kan man slå det fra?
Jeg har Vista :)
Avatar billede peet-49 Novice
30. juli 2008 - 08:16 #1
Sæt et PCI usb-kort i maskinen, sæt skinnen til der, så virker det. På nogle bundkort kan der flyttes en jumper, der tager power fra i stoppet tilstand.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. juli 2008 - 08:52 #2
så om et par år eller 5 så har du sparet det i strøm som det koser at købe pci usb-kort ;)
Avatar billede peet-49 Novice
30. juli 2008 - 09:37 #3
riversen-> Det kommer an på, hvor meget der bliver slukket for med skinnen, et kort koster en smule over hundrede kroner.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. juli 2008 - 10:33 #4
jeg er godt klar over, at der er forskelligt strømforbrug alt efter om man har 2 eller 20 standby ting stående. Det var en joke.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 10:39 #5
Min skinne virker heller ikke derfor vil jeg gerne lige høre med her.

Hvad er et PCI- usb-kort. Måske jeg har det i forvejen ?
Avatar billede riversen Nybegynder
30. juli 2008 - 10:53 #6
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 17:20 #7
kunst færdig løsning

en mini ps2 til usb adapter der sættes i der hvor man sætter et alm keyboard og du har løst problemet billigt .

Det er enda nævnt her på siden før og så har du sparet en masse penge ifh til et usb kort
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 17:30 #8
alternativ kan du hvis du har en gammel bærbar liggende lave en proxy server modemmet i usb porten og så en router på netkortet

netkortet på maskinen skal have et fast ip nummer fx

ip adr :192.168.0.1
sub    :255.255.255.0
gw    :192.168.0.2

disse informationer fanger wan interfacet i routeren så som skal stå til dhcp

lan delen i routeren skal blot køre alm dhcp i serien

routeren ip adr er 192.168.1.1

start ip fx 192.168.1.10 > fremad i dhcp fx 10 numre til dhcp

denne løsning er en mpde og gøre det på og som virker .
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 17:31 #9
ups beklager ramte forkert spørgsmål med det sidste indlæg her :-(
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 19:18 #10
en mini ps2 til usb adapter der sættes i der hvor man sætter et alm keyboard og du har løst problemet billigt . ----->  Det lyder som en genial ide, hvis det er det lille runde grønne stik til ps2, man kan sætte et usb-stik i.

Nu har jeg bare brugt ca en time på at lede efter det, da jeg ved jeg har det, med da der lige er ryddet op, kan jeg selvfølgelig ikke finde det (-:
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 20:15 #11
hvis det er det lille runde grønne stik til ps2, man kan sætte et usb-stik i.

>Det er det ,de skinner dong energy sælger følger den med i pakken .
jeg havde selv problemet med et nyt asus board der har fast strøm på portene og der var der enher på siden der fortalte om dette stik løste problemet .
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2008 - 20:49 #12
Jeg fandt et lilla p2 stik, der skulle være ligeså godt. ( på bagsiden af computeren er det også det lilla til keyboard og grønt til mus) men ligegyldigt om jeg sætter det ene eller andet sted virker det ikke hos mig.
Avatar billede fuglen1 Novice
31. juli 2008 - 20:56 #14
Jeg har selv en elspareskinne koblet til min pc.
Har aldrig haft nogle problemer .
Når jeg slukker min pc tages strømmen fra alt hvad der er tilsluttes skinnen.
Har endag en ekstra stikdåse koblet på skinnen.

Jeg bruger de indbygget usb porte på mit Pcclips bundkort og har ikke ændret nolge indstillinger i bios og jumber, men usb strøm.
Så mon ikke det virker når jeg får sat et nyt Asus bundkort jeg har liggende om at kører
Avatar billede analyze Nybegynder
31. juli 2008 - 23:10 #15