Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 20:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

request querystring

Jeg har lavet en menu med overpunkter og underpunkter med hver deres ID.

Nu vil jeg så gerne requeste begge ID på samme tid

Hvordan gøres dette ?

Ps. Det er ASP.NET
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 20:13 #1
Det forstår jeg ikke. Hvad mener du med, at du vil requeste dem på samme tid? Du må vel requeste den ene, gøre noget med den, og så requeste den anden, og gøre noget med den, eller requeste den ene plus den anden og gøre noget med dem begge. :)
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 20:15 #2
øhm ja hehe det er jo så lige det med hvordan det skal gøres smartest..

Kan du skrive eksempel på dem begge evt ???
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 20:22 #3
Ehm. Altså. Man henter den og gør noget.. :P Har du ikke koden for at requeste en querystring? :)
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 20:23 #4
Jeg kan ikke rigtig komme med et eksempel, for jeg ved ikke rigtig, hvad du vil.

Kan du måske beskrive det lidt?
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 20:24 #5
det er afprøvet med at hente det ene, gøre noget og så hente det andet og gøre noget... og det virker ikke
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 20:38 #6
det er fordi jeg sender 2 ider til mine undersider og nu vil jeg gerne hente dem så jeg kan få spyttet noget indhold ud på dem alt efter hvilket hovedmenupunkt og undermenupunkt... hved du hvor man gør det??
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 20:48 #7
hvor =hvordan
Avatar billede hrc Mester
29. juli 2008 - 20:59 #8
mugselv999: Man burde have points for at forstå dit spørgsmål - og dine forsøg på at uddybe det.
Det er som den klassiske support-dialog: Brugeren siger "Min PC virker ikke", Support spørger "Hvad er det der ikke virker?", brugeren "Jamen, den dur ikke". Du skriver intet brugbart og det er irriterende at det end ikke bliver tydeligere efter 3 svar.
Avatar billede migselv999 Nybegynder
29. juli 2008 - 21:01 #9
hmm ved ikke hvordan jeg skal uddybe det mere end jeg har gjort
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2008 - 21:06 #10
Jeg gaetter paa at det drejer sig om at generere links af formen:

foobar.aspx?id=n&subid=m

og fiske n og m ud i foobar.aspx

(at n og m oprindeligt er hentet i en database er saa komplet uden betydning)
Avatar billede w13 Novice
29. juli 2008 - 21:15 #11
migselv99>> Vi kan nok komme meget videre, hvis du uddyber, hvad resultatet skal være.
F.eks. hvad der skal gøres med id'erne.
Avatar billede hrc Mester
30. juli 2008 - 09:25 #12
Kom med et hurtigt rids af tabellen. Fortæl hvordan felterne hænger sammen og vis hvad du vil have ud af dit script. Det kan da ikke være så svært.
Avatar billede w13 Novice
04. august 2008 - 11:38 #13
Kommet videre?
Avatar billede w13 Novice
19. august 2008 - 10:45 #14
?
Avatar billede migselv999 Nybegynder
19. august 2008 - 11:07 #15
Hej folkens..

Ja jeg har løst problemet, det viste sig at være en del glemsomheder og en lille stavefejl...

Ps: har været uden internet et stykke tid, så derfor jeg først svarer nu