Avatar billede joejjoej Nybegynder
29. juli 2008 - 17:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mus måske Pen til præsitionsarbejde

Hej

Jeg skal bruge en mus til nodeprogrammet finale og har svært ved at sætte musen præsis på den rigtige nodelinie. Vil høre om der finder nogle præsitionsmus :-)

Må ske hjælper det at ændre skæmopløsningen  kan man det ?

hilsen jørgen
Avatar billede joejjoej Nybegynder
29. juli 2008 - 17:59 #1
skal lige nævne at jeg arbejder i pc og programmet ligner et program udviklet til Mac men senere konverteret til PC
Avatar billede joejjoej Nybegynder
29. juli 2008 - 18:00 #2
programmet hedder Finale
Avatar billede komputerdk Mester
29. juli 2008 - 18:53 #3
Der findes en zoom funktion i windows xp og vista. Vil nok ikke anbefale en pen da de er ret dyre og kræver en del tilvænning. En laser kabelmus fra logitebh går man ikke galt i byen med, men jeg ville nok prøve med opløsningen først hvis det normalt ikke er et problem.  Alternativet er et andet program ?
Avatar billede ebea Ekspert
29. juli 2008 - 19:13 #4
Nu skriver du ikke om det er en mus med kugle, eller en optisk. Hvis det er en optisk, er det ganske vigtig for opløsningen, at du har det korrekte underlag, som bør skal være en reflekterende musepad, hvis vi snakker opløsning. Det bringer din opløsning på niveau med, hvad din mus kan præstere, og det plejer at være rigeligt, for en god optisk mus. Så et stykke hvidt papir, eller skrivebordet, er altså ikke nok.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
30. juli 2008 - 07:57 #5
Hej

ok , men det var for at få et indput til evt hvilken mus/musetype jeg skal købe . Har pt bare en alm. IBM lasermus
Avatar billede ebea Ekspert
30. juli 2008 - 08:27 #6
Nu skriver du en Lasermus; mener du dermed en optisk mus. Hvis det er korrekt, så prøv det som jeg skrev, så er en optisk mus super. Bruger selv optisk til tegnearbejde. Men det er vigtigt med det korekte underlag (lige så vigtigt som musen). At købe en ny til måske mange penge, ændrer ikke på præcisionen, hvis du stadig bruger forkert underlag.
Avatar billede oliolioli Nybegynder
31. juli 2008 - 02:39 #7
Microsoft Intellimouse Explorer 3

er blevet billig med årene, og alle pro gamere bruger den pga. dens præcision. Seriøst, den er mega præcis! Den egner sig perfekt til f.eks. gaming, photoshopping og shådan - den og en Steelseries Qck musemåtte, som heller ik er så dyr er sgu kongevare.

Hvis du vil betale 100 kroner mindre (150), skal du købe en Intelli explorer 1.1 fra Microsoft - den er præcist så præcis som den anden, den kan bare ikke tåle ligeså høj acceleration, men du klarer dig vel?

Intelli explorer 3.0 eller 1.1 og en Steelpad Qck musemåtte perfekt!
Avatar billede ebea Ekspert
31. juli 2008 - 08:58 #8
>oliolioli<  jeg tror ikke rigtig du har forstået hvad det er der gør at en mus er god at tegne med, og præcis. Musen du henviser til, er såmænd god nok, men muse måtten, er fuldstændig uegnet til at tegne med. Det var til tegning og ikke spil det skulle bruges. Det ser sikkert Fancy ud, og så er det ikke andet. Så til tegningsbrug, er det pil ned.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
01. august 2008 - 09:34 #9
hej ebea

har du et forslag til mus og måtte

hilsen jørgen
Avatar billede ebea Ekspert
01. august 2008 - 10:29 #10
Jeg tegenr en hel del, hvor det er vigtigt for mig, at jeg kan styre min mus præcist, og bruger selv en Logitech MX510, som er afløst af denne:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=510237&lokation=

Og af musemåtte, bruger jeg en med et reflekterende underlag indbygget i måtten. Har dog ikke lige kunne finde et Link til en sådan. Men den består af et underliggende lag med utallige reflekterende kanter, samt en overdel som er glat, og danner slidlag.
Avatar billede oliolioli Nybegynder
02. august 2008 - 00:01 #11
Ebea lol man - din mus, du henviser til er også ment til spil - den er faktisk pænt nice til spil endda.

Det, der gør intellimouse god til alt er intellieye - det er ikke en sensor, der er udviklet til spil, men den er senere blevet brugt til det med god success.

MX510 er også en sindssygt god mus.

Musemåtte skal helst være af stof - det gør den mest præcis. Hvis du vile kunne tegne godt, skal den helst være meget tyk, hvilket du egentligt mest finder i gamingmåtter.

Gamingudstyr er ikke kun godt til gaming, så du ved det.

Intellimouse er en af de mest brugte til photoshopping, hvor man også skal lave langsomme, præcise bevægelser.

Jeg ville forslå dig at gå ned i en af butikkerne, der sælger MX510, MX518 eller en intellimouse af hvilken som helst slags - og så prøve dem der - se, hvad du synes, ligger bedst i hånden, og så vælge udfra det. For sensor-mæssigt er det nok verdens 2 bedste mus - uden tvivl - sammen med Razer Deathadder, som er dyr, fordi den har et blåt lys og ser fancy ud.

Men gå ned i en butik - spørg efter enten en logitech mx510 518 eller en slags intellimouse - eller bare en mus med en god optisk sensor - optiske sensor er langt bedre end laser og kugle. Og husk - ikke trådløs, det er ikke specielt godt.

Af musemåtter skal den helst være tyk og at stof.

Meget god mussemåtte med håndstøtte - og nej, den er ikke ment til gaming - selvom den ville gøre godt i det faktisk ;)
http://www.3mshop.dk/product.asp?product=215
Avatar billede ebea Ekspert
02. august 2008 - 00:30 #12
>oliolioli<  Nu ved jeg da godt at de ca. 15 år som jeg har tegnet tekniske tegniger, ikke giver så meget erfaring som du sikkert har, men det har dog givet mig de muligheder der har været gennem årene, for at følge udviklingen på markedet for mus og måtter, og det er ud fra det (og sammen med andre kolleger som laver det samme) at jeg anbefaler det som jeg gør, og ikke fordi det er Fancy, eller noget andet.
Alt hvad der i dag hedder gaming, er noget som er skudt op, indenfor de sidste 5 år eller sådan, og det sælger som ind i helv.... uanset om det kan bruges eller ej. Og det sidste som jeg i dag kunne finde på at investere i, var stofmåtter.
Har selv en "knægt" på 21 som spiller på PC, og han sværger også til det som er "Hot" som værende det eneste der duer, og mente i en lang periode at det som jeg bruger, ikke kan bruges til noget, indtil han selv fik det afprøvet, og måtte erkende at der er forskel på muse måtter.
Avatar billede oliolioli Nybegynder
02. august 2008 - 17:31 #13
Man skal bare gå efter en mus med en god optisk sensor. Og den man bedst kan lide at have i hånden, skal man vælge - der er næsten ingen forskel mellem intellieye og mx500 sensoren.

Musemåtten skal helst være tyk - nemlig pga. man helst skal have lav følsomhed, for ellers har man svært ved at være præcis med sine bevægelser, hvilket kan gøre det pænt svært at tegne.
Avatar billede joejjoej Nybegynder
03. marts 2013 - 15:56 #14
lukker