Avatar billede lvn Nybegynder
29. juli 2008 - 13:02 Der er 3 kommentarer

Vista opdatering får PC'en til at "hænge"

Hej Eksperter,

Min Vista Ultimate "hænger" når den forsøger at installere en opdatering. Dette sker typisk når jeg slukker PC'en og Vista vil opdatere og skriver "Installerer opdatering 1 af 1, Sluk ikke computeren...
Problemet er bare at den aldrig bliver færdig. Jeg er så nødt til at tvinge den til at slukke, hvilket resulterer i at den skal checkke diske m.v. næste gang den starter..
Jeg kan kun systemgendanne tilbage til d. 25/7, og der havde jeg også problemet..

Hvad gør jeg?
29. juli 2008 - 15:45 #1
... har du Vista ServicePack1 instaleret ?
Avatar billede lvn Nybegynder
29. juli 2008 - 15:56 #2
Ja det har jeg..
Avatar billede lvn Nybegynder
29. juli 2008 - 16:35 #3
Man renamer blot catroot2 i system32 biblioteket..
Følg disse trin for at omdøbe mappen Catroot2: 1. Klik på Start, klik på Kør, skriv cmd, og klik derefter på OK.
2. Skriv følgende kommandoer i kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER efter hver linje:
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\System32\Catroot2
oldcatroot2
net start cryptsvc
exit
3. Fjern alle tmp*.cat-filerne fra følgende mappe:
%systemroot%\system32\CatRoot\{F750E6C3-38EE-11D1-85E5-00C04FC295EE}

Hvis der ikke findes nogen filer i denne mappe, der begynder med tmp, skal du ikke fjerne nogen andre filer. .cat-filerne i denne mappe skal bruges til installation af programrettelser og service packs.
Vigtigt! Mappen Catroot må ikke omdøbes. Mappen Catroot2 genoprettes automatisk af Windows, men mappen Catroot genoprettes ikke, hvis den er blevet omdøbt.