Avatar billede underpass Nybegynder
29. juli 2008 - 09:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Råd til oprydning på Citrix server (win 2000sp4)

PROBLEM:
Userprofiles har store problemer med at loade/logge på pga. pladsmangel på Windows partitionen på Citrix server(under 100 mb plads er tilbage efter at have kørt en 'Disk Cleanup')

Spørgsmål:
Kan man installere Microsoft .NET Framework 2.0: x86 - vil det påvirke Citrix-miljøet?) og derefter f.eks. Ccleaner, nCleaner eller andre renseværktøjer/utilities på en Win 200 der kører Citrix?
Andre værktøjer til anbefaling??

200 point til det enkleste og samtidig grundigste svar ;-)
Avatar billede ebea Ekspert
29. juli 2008 - 10:21 #1
> Problem: Har du også husket at fjerne ALLE .tmp filer.

> Spørgsmål:
Du kan ikke umidelbart installere .NET Framework på en Citrix Server, uden at få problemer. Der er forskellige ting du skal afklare inden du starter på projektet, bl.a.  http://support.citrix.com/article/CTX108538 - men også andre ting vil give problemer.
Så check på Citrix's hjemmeside, hvor linket hører til, og lav dig en søgning på emnet.
Du skal huske, at Citrix er meget forskellig fra Microsoft (Server).
Avatar billede underpass Nybegynder
29. juli 2008 - 10:23 #2
Tak for dit svar - .Net 1.1 er allerede installeret på citrix serveren, så det er sådan set en 'opgradering'. Tror du det har betydning?
Avatar billede underpass Nybegynder
29. juli 2008 - 10:33 #3
Har ryddet godt ud i .tmp filer over hele linjen; dog er der en del tilbage i M:\WINNT\system32\spool\PRINTERS af betragtelig størrelse(mange ca. 40mb) - dem ka njeg vel også slette?
Avatar billede ebea Ekspert
29. juli 2008 - 10:46 #4
1.  Selv om du har .NET 1.1 på Citrix Serveren, så er det Version 2.0 som giver problemet, så jeg vil anbefale dig, som nævnt i den første mail, at gennemlæse Citrix's hjemmeside, for de kendte fejl det giver, inden du går i gang. Det ville være ærgerligt, at brugere lige pludselig ikke kunne logge sig på Serveren, grundet en sådan opdatering.

2.  Ja dem burde du også kunne slette, uden problemer.
Avatar billede underpass Nybegynder
29. juli 2008 - 10:49 #5
Mange tak!
- og Kender du til cleaner tools man kan køre på en citrix server?
Avatar billede ebea Ekspert
29. juli 2008 - 11:19 #6
Nej kender det ikke - men fra tidligere hvor jeg har arbejdet med Citrix, har jeg lært at man skal holde sig til det som er beregnet til Citrix, og helst leveret fra Citrix, for at undgå at stå "med håret i postkassen".
Avatar billede underpass Nybegynder
05. august 2009 - 14:30 #7
lukker